حملات دولت ترکیه در دستور کار پارلمان اتریش قرار دارد

پارلمان ملی اتریش امروز طرحی را درباره درخواست پایان دادن به حملات تجاوزکارانه دولت ترکیه به باشور کوردستان و شمال شرق سوریه در دستور کار خود قرار خواهد داد.

احزاب مخالف؛ حزب سوسیال دموکرات اتریش (SPO)، حزب آزادی اتریش (FPO) و انجمن لیبرال و اتریش جدید (NEO) در مورد حملات تجاوزکارانه دولت ترکیه به روژآوا و باشور کوردستان که در داخل مرزهای رسمی سوریه و عراق هستند؛ پیش نویس طرحی را آماده کرده‌اند. در این پیشنهاد خواسته شده است که به حملات دولت ترکیه پایان داده شود و ترکیه طبق قوانین بین المللی عمل کند.

این پیش نویس همچنین از دولت وین خواسته به دولت آنکارا هشدار دهد. این پیش نویس ابتدا هفته گذشته در دستور کار کمیسیون امور خارجی پارلمان ملی قرار گرفت. پس از بحث و گفتگو در کمیسیون، شرکای دولت، حزب مردم اتریش (OVP) و حزب سبز اعلام کردند که از این پیشنهاد حمایت می کنند.

OVP: باید فشار روی HDP (حزب دمکراتیک خلق‌ها) تمام شود

بزرگترین شریک دولت OVP ؛ که نخست وزیر نیز از این شرکت است، اظهار داشت که برای رسیدن ترکیه به سطح ارزش های حقوق بشر و حاکمیت قانون، برای آزادی روزنامه‌نگاران زندانی و پایان دادن به فشار بر ه.د.پ باید کار شود. SPO در اپوزیسیون نیز از وزیر امور خارجه الکساندر شالنبرگ خواست تا در محکومیت پرونده دستگیری ه.د.پ بیانیه ای صادر کند.

پس از بحث و بررسی در کمیسیون، با پیشنهاد احزاب دولت و اپوزیسیون، پیش نویس قانون؛ بعد از ظهر امروز در دستور کار پارلمان ملی قرار می گیرد. این پیش نویس توسط نماینده مجلس دکتر راینهولد لوپاتکا، دکتر ارنست دیزیچ، پترا بایر و دکتر هلموت براندشتتر آماده شده است. قرار است در جلسه امروز با اکثریت آرا به تصویب برسد.