حمله مسلحانه در نیجریه‌: ۲۶ نفر کشته و دەها نفر ربوده شدند

اعلام شده است که در حمله مسلحانه علیه یک روستا واقع در شمال غربی نیجریه دەها نفر از جمله ۴ پلیس کشته و دەها نفر دیگر هم اسیر شدند.

تبهکاران با موتورسیکلت‌هایی که با نام ‌‌‌‌‌«هیدوت» شناخته می‌شوند، در ساعات پس از ظهر روستای گیدان‌بوکا واقع در منطقه کانکارای ایالت کاتسینا را به آتش کشیدند.

یکی از مدیران سیاسی منطقه کانکارا به نام اناس عیسا به خبرگزاری فرانسه ‌(AFP) گفت‌: ‌«هیدوت‌ها غروب یکشنبه به روستای گیدان‌بوکا حمله کرددند، ۲۶ را کشته و دەها نفر از ساکنین آنجا که اکثرا زنان و کودکان بودند را ربودند.‌»

او همچنین گفت‌: ‌«در میان کشته شدگان،‌ پلیس و مبارزان محلی که با باندها درگیر شده بودند هم وجود دارد.‌» پلیس کاتسینا غروب روز دوشنبه طی بیانیه‌ای تایید که ۲۶ نفر کشته شدند و اعلام نمود، پلیس‌های نگهبان به کمین افتاده و ۲ افسر پلیس و ۲ عضو نیروهای نظارت اجتماعی دولت کشته شدند.

مطبوعات محلی اعلام کردند که گروه‌های تبهکار مستقیما اطراف را گلوله‌باران کردند و حداقل ۵۰ نفر کشته شدند.

کاتسینا به عنوان یکی از چند ایالت شمال غربی و مرکزی نیجریه محسوب می‌شود که از سوی تبهکاران مسلح به سلاح‌های سنگین در آن به روستائیان حمله می‌شود همچنین منازل به آتش کشیده شده و درنهایت غارتگری صورت می‌گیرد، علاوه بر تمام این موارد هم اهالی را به دلیل باجگیری فراری می‌دهند.

تبهکاران مسلح در جنگلی وسیع که، ایالت‌های زامفارا، کاتسینا، کادونا و نیجریه را به هم متصل می‌کند، در چند سال اخیر بصورت گروهی دانش‌آموزان دبستان‌های ابتدایی را می‌ربایند.

تبهکاران در ماه گذشته به ۴ روستای منطقه سابوا واقع در ایالت کاتسینا حمله کردند و در نتیجه ۲۵ نفر که اکثر آنان اعضای گروه‌های دفاعی محلی بودند را کشتند.