حوثی‌ها کشتی جنگی آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار دادند

شورشیان حوثی یمن مدعی شدند روز چهارشنبه ساعاتی پس از آن که ارتش آمریکا اعلام کرد یک موشک را ساقط کرده است یک کشتی جنگی آمریکا را در سواحل یمن هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه حوثی‌ها آمده است که «آنها چندین موشک مناسب دریایی به ناوشکن آمریکایی یو اس اس گراویلی در دریای سرخ پرتاب کردند.»

فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) پیشتر اعلام کرده بود ساعت ۲۳:۳۰ روز سه‌شنبه یک موشک ضد کشتی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در صنعا، پایتخت یمن به سمت دریای سرخ پرتاب شده است. در این بیانیه آمده بود: «موشک توسط یو اس اس گراوی (DDG ۱۰۷) سرنگون شد. هیچ آسیب یا خسارتی گزارش نشده است.»

به گفته پنتاگون، حوثی‌ها که کنترل بخش بزرگی از خاک یمن را در دست دارند، از ۱۹ نوامبر تاکنون بیش از ۳۵ حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند که ترافیک تجارت دریایی در این منطقه را که برای جهان حیاتی است مختل کرده است.

حوثی‌های نزدیک به ایران می‌گویند که «در همبستگی» با فلسطینی‌ها در نوار غزه از زمان آغاز جنگ حماس و اسرائیل در ۷ اکتبر می‌خواهند از تردد و حرکت کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در سواحل یمن جلوگیری کنند.

ایالات متحده، متحد اصلی اسرائیل، کشتی‌های جنگی خود را در دریای سرخ مستقر کرد و در ماه ژانویه چندین حمله علیه مواضع حوثی‌ها انجام داد که برخی از آنها را همراه با بریتانیا انجام داده است.

حوثی‌ها روز چهارشنبه تکرار کردند که تا پایان جنگ در غزه به حملات خود ادامه خواهند داد.

در این بیانیه آمده است: «تمامی ناوهای جنگی آمریکایی و انگلیسی که در حمله به کشورمان در دریای سرخ و دریای عمان شرکت دارند، در چارچوب حق دفاع از خود هدف قرار خواهند گرفت.»