حزب چپ از رئیس دانشگاه خواست تا ممنوعیت را حذف کند

رهبران احزاب چپ مجلس ایالتی هامبورگ نامه‌ای به رئیس دانشگاه هامبورگ پروفسور دکتر هاوکه هیکرن ارسال کردند و خواستند تصمیم ممنوعیت کنفرانس "ما دنیای خود را می خواهیم" فورا لغو شود.

با تلاش سازمان حفاظت از قانون اساسی که سازمان اطلاعات داخلی آلمان است، رئیس دانشگاه هامبورگ پروفسور دکتر هاوکه هیکرن اجازه نداد که کنفرانس با نام "ما دنیای خود را می‌خواهیم" در تاریخ ۷ تا ۹ آوریل ۲۰۲۳ در تالار دانشگاه برگزار ‌شود.

برای اینکه دکتر هیکرن نظرش را عوض کند و درهای دانشگاه را به روی کنفرانس باز کند، کمپین امضای دانشمندان و دانشگاهیان سرشناس در سطح جهانی ادامه دارد. احزاب چپ که گروه خود را در مجلس ایالتی هامبورگ دارند، وارد تلاش مشابهی شدند. رهبران احزاب چپ مجلس ایالتی هامبورگ، جانسو اوزدمیر و سابین بودینگهاوس، نامه ای به رئیس دانشگاه هامبورگ؛ دکتر هیکرن فرستادند و خواستار لغو ممنوعیت شدند.

اوزدمیر و بودینگهاوس نگرانی های خود را در مورد دستور لغو کنفرانس اعلام کردند و بر اهمیت این کنفرانس با مشارکت قوی برای دنیای علم تاکید کردند. رهبران احزاب چپ خطاب به پروفسور هیکرن گفتند: "ما از شما می خواهیم تصمیم خود را که اندکی قبل از شروع کنفرانس گرفته اید کنار بگذارید و برای یافتن راه حل با ما در تماس باشید."

درخواست "تلاش کنید" برای شهردار نیز فرستاده شد

رهبران گروه حزب چپ، جانسو اوزدمیر و سابین بوئدینگهاوس، همچنین نامه ای به شهردار هامبورگ، پیتر شنتسچر و دستیارش کاترینا فگبانک ارسال کردند و درخواست کردند که کنفرانس طبق برنامه در محوطه دانشگاه هامبورگ برگزار شود. رهبران احزاب چپ از شهردار و معاون شهردار خواستند تا برای لغو این تصمیم در ریاست دانشگاه هامبورگ تلاش کنند.

در همین حال، همزمان با تصمیم ممنوعیت در دانشگاه هامبورگ، کنفرانس "ما دنیای خود را می خواهیم" در زمان برنامه‌ریزی شده برگزار می‌شود. سازمان دهندگان کنفرانس، شبکه ای برای جستجوی جایگزین، بیانیه ای را منتشر کرده و اظهار داشتند که این همایش در سالن موسسه به نام "بورگرهاوس ویلهلمزبورگ" از روز جمعه ۷ آوریل آغاز می شود.

برنامه کامل کنفرانس و آدرس آن را می توانید در این وب سایت جستجوی جایگزین پیدا کنید:

 https://www.networkaq.net/de