جنایت در کنیا: دست کم ۹۵ نفر به‌دلیل گرسنگی در پی ملاقات با عیسی جان خود را ازدست دادند

جنازه ۵ نفر دیگر در جنگل شاکاهولا در شرق کنیا بیرون کشیده شد. اعضای یک فرقه مذهبی برای ملاقات عیسی مسیح روزه گرفتند و به همین دلیل جان خود را ازدست دادند. مشخص شد تاکنون ۹۵ نفر جان خود را ازدست داده‌اند.

مقامات کنیا از روز چهارشنبه جستجوهای عمومی را برای کالبد شکافی و افتتاح سردخانه از سر گرفتند.

روهدا اونیاچا فرماندار این منطقه با بیان اینکه پیکر ۵ نفر دیگر از زیر قبر خارج شده است، گفت: تعداد جان‌باختگان ۹۵ نفر بود. اونیاچا اظهار داشت که از زمان شروع جستجو، ۳۹ نفر زنده پیدا شده و ۲۲ نفر دستگیر شده‌اند. جستجو در جنگل ۳۲۵ هکتاری ادامه دارد.

کشیشی به نام پل مکنگیز نتنگه که رهبری فرقه‌ای مسیحی را بر عهده دارد، می گوید که برای ملاقات با عیسی مسیح باید گرسنه بود. نتنگه تسلیم پلیس شد و از ۱۴ آوریل در بازداشت است. انتظار می رود نتنگه دوباره در ۲ می در مقابل قاضی حاضر شود.

حسن موسی، مسئول انجمن صلیب سرخ کنیا، اظهار داشت: ۳۱۱ نفر از جمله ۱۵۰ کودک در منطقه مفقود شده‌اند.

در سال ۲۰۱۷  پل مکنگیز نتنگه از کودکان خواست به این دلیل که در کتاب دینی مدارس، آموزش انجیل وجود ندارد، به مدرسه نروند. در آن زمان  پل مکنگیز نتنگه دستگیر شد.

پل مکنگیز نتنگه ماه گذشته دوباره دستگیر شد، زیرا کودکان در مقابل چشمان والدین خود از گرسنگی جان باختند. اما او با وثیقه ۱۰۰هزار شیلینگ کنیا (حدود ۶۷۰ یورو) آزاد شده بود.