جنگ اسرائیل و فلسطین؛ غزه تحت بمباران شدید است

اسرائیل به‌سختی غزه را بمباران می‌کند و درخواست آتش‌بس سازمان ملل را رد کرده است.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای خبر از تشدید حملات زمینی علیه غزه داد. شب گذشته نیز غزه به‌شدت بمباران شد. اعلام گردید که حملات دیشب سنگین‌تر از حملات قبل بود و بیشتر حملات از راه هوایی بود. همچنین دولت اسرائیل از اهالی غزه درخواست نمود تا به سمت جنوب این شهر بروند.

شبکه‌های ارتباطی کاملا قطع شده است

شرکت مخابرات فلسطین اعلام کرد که در پی تداوم بمباران‌های شدید در غزه، تمام شبکه‌های تلفن، اینترنت و پست قطع شده است.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد که ارتباط آنان با همکارانشان در فلسطین قطع شده است.

خبرنگار بی‌بی‌سی نیز گفت: پیام‌هایی را که از طریق شبکه واتساپ برای فامیل و نزدیکانشان در غزه فرستاده‌اند، دریافت نکرده‌اند.

سازمان ملل خواهان آتش‌بس شد، اسرائیل نیز آن را رد نمود

سازمان ملل یک پیشنهاد درباره اعلام آتش‌بس در غزه را تصویب کرد و ۱۲۰ دولت از این پیشنهاد صلح حمایت کردند، ۱۴ دولت مخالف آن بودند و ۴۵ کشور نیز رای ندادند.

اسرائیل دستور سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه را رد کرد و گفت که آنها به دفاع از خود ادامه می‌دهند.

تلفات انسانی در حال افزایش است، دو طرف جنگ آمار متفاوت اعلام می‌کنند

مطابق آخرین آمار مسئولین بهداشت و درمان غزه در پی یورش و بمباران‌های ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر جاری تاکنون، بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ نفر کشته شده‌اند که بیش از ۳ هزار نفر از آنان کودک هستند. ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که ۱۵۰ مقر حماس را در شمال غزه بمباران کرده‌اند و یکی از فرماندهان حماس را کشته‌اند. نیز اعلام نمود که دیشب با ۱۰۰ هواپیمای جنگی غزه را بمباران کرده‌اند.

از طرف دیگر حماس نیز عنوان کرد: «از دولت‌های عربی، اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل خواستاریم که به وظایف خود عمل کنند و از قتل‌عام‌های زنجیری جلوگیری نمایند.» نیروهای عزالدین قسام؛ شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد که در شمال غزه با ارتش اسرائیل روبرو شده‌اند.