ک.ج.د.ک اروپا خواستار شرکت گسترده در راهپیمایی دوسلدورف شد

کنگره جوامع دموکراتیک کوردستان در اروپا (ک.ج.د.ک.ا) از همه دعوت کرد تا در راهپیمایی ۱۵ آوریل در دوسلدورف آلمان شرکت کنند.

در بیانیه ک.ج.د.ک اروپا اعلام شده است که در دوسلدورف و همچنین در بسیاری از شهرهای اروپایی تجمع و راهپیمایی برگزار خواهد شد.

ک.ج.د.ک اروپا یادآور شد: دولت فاشیست ترکیه و نیروهای توطئه گر بین‌المللی ۲۴ سال است که علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، خلق کورد و مبارزه برای آزادی؛ حملات نسل کشی انجام می‌دهند.

نیز اعلام شد که انزوای تحمیلی بر اوجالان به همان اندازه که علیه مبارزه آزادیخواهی خلق کورد است، نیز به دلیل ترس از قدرت و نفوذ ایده و افکار وی بر خلقهای خاورمیانه و جهان است.

ک.ج.د.ک اروپا همچنین گفت: "ما دیگر تحمل انزوایی که وارد بیست و پنجمین سال شده است را نداریم. آزادی رهبر آپو را هدف اصلی زندگی خود قرار داده‌ایم."

در این بیانیه درخواست شده تا به منظور شکست ظلم و ستم دولت ترکیه و فاشیسم آ.ک.پ- م.ه.پ، برای تضمین آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تحقق موقعیت سیاسی کوردستان به راهپیمایی بپیوندند و همه‌گان برای فعالیت‌های ۱۵ آوریل بسیج شوند.

در این بیانیه آمده است که در روز ۱۵ آوریل راهپیمایی سراسری با حضور آلمان، شمال فرانسه، سوئیس، بلژیک و هلند در شهر دوسلدورف آلمان برگزار می‌شود. تجمع و راهپیمایی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با شرکت جنوب فرانسه در مارسی و همچنین در نروژ، فنلاند، سوئد، استکهلم، گوتنبرگ، کانادا، استرالیا، قبرس، انگلیس، اتریش، ایتالیا و یونان برگزار می‌شود.

در این بیانیه آمده است: از خلق خود و دوستان‌مان می‌خواهیم با روحیه خودجوش در این راهپیمایی‌ها شرکت کنند.