کنفرانس بوگوتا، برای آزادی عبدالله اوجالان فراخوانی صادر کرد

کنفرانس "مقابله با سرمایه‌داری" که در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار شد، برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندانیان سیاسی در سراسر جهان فراخوانی صادر نمود.

کنفرانس در دانشگاه دیستریای بوگوتا با عنوان" مقابله با سرمایه داری، تا بنیاد نهادن جامعه دموکراتیک"، از ۲۸ ژوئیه آغاز شد و سه روز ادامه یافت.

در این کنفرانس در چهارچوب پارادایم "خلق دموکراتیک و کنفدرالیسم دموکراتیک" رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، گفتگوهایی انجام شد.

نمایندگان خلق و سازمانهای مختلف، طی سه روز تجارب خود را با هم به اشتراک گذاشته و  بر لزوم مبارزات مشترک در راستای بنیاد نهادن جهان نو تاکید نمودند.

از ۱۵ کشور و ۵۰ سازمان مختلف در این کنفرانس شرکت کرده بودند و در پایان نیز فراخوانی مشترک منتشر کردند.

در این فراخوان مشترک یادآور شدند، حدود ۳۰۰ شخصیت از سازمان‌های خلق‌ها و جنبش‌های مختلف اجتماعی از سرتاسر جهان در کنفرانس بین‌المللی با عنوان "مقابله با سرمایه داری و به سمت بنیاد نهادن جامعه ی دموکراتیک" گرد هم آمدند.

در این بیانیه ی مشترک اعلام شد، در سایه اتحاد و پشتیبانی خلق‌ها، سرمایه‌داری، نژادپرستی، مردسالاری و استعمارگری بدون شک از بین خواهد رفت. همچنین آمده است: "بر اساس این تفکر مشترک و برای پیگیری پیشنهادهای خودمدیریتی منطقه‌ای، در راستای آزادی از تفکر استعمارگر و حاکم، برای نوسازی اندیشه و سازماندهی انقلابی، ما با هم متحد می‌شویم".

در این بیانیه همچنین خواهان افزایش جلسات و به اشتراک گذاشتن تجارب شدند و اعلام شد،" ما درخواست می‌کنیم تا به صورت مشترک خود را بازنگری کرده و داستان، درون و مبارزاتمان را یکی کنیم".

همچنین خواستار بنیاد نهادن جامعه ای آزاد و دموکراتیک شدند. در پایان این بیانیه آمده است: " به ویژه برای آزادی عبدالله اوجالان و همه زندانیان سیاسی در کوردستان و سرتاسر جهان، خواهان افزایش مبارزات هستیم".