کودکان ناپدید شده در کلمبیا در جنگل‌های آمازون پیدا شدند

۴ کودک ناپدید شده در سانحه هواپیمای تک موتوره در جنگل‌های آمازون پیدا شدند. کودکانی که از اوایل ماه می مفقود شده بودند، معلوم گردید که با خوردن میوه زنده مانده‌اند.

در هواپیمای جسنا ۲۰۶ که اول ماه می  با ۷ سرنشین در منطقه آمازون در جنوب کشور کلمبیا سقوط کرد، جسد ۳ بزرگسال به همراه خلبان و مادر فرزندان ماگدالنا موکوتوی پیدا شد و اعلام گردید که عملیات جستجو و نجات خواهران و برادران ۱۳، ۹، ۴ ساله و نوزاد ۱۱ ماهه ادامه دارد.

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا نیز در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: این مایه شادی برای کل کشور است، ۴ کودکی که ۴۰ روز پیش در جنگل‌های کلمبیا ناپدید شده بودند، زنده پیدا شده‌اند.

گزارش شده است که در عملیات جستجو و نجات با پشتیبانی هواپیماها و هلیکوپترهای ارتش و نیروی هوایی کلمبیا، سگ‌ها به‌ویژه رد میوه‌هایی را که بچه‌ها برای زنده ماندن می‌خوردند و پناهگاه‌هایی که از برگ درختان ساخته شده بود را دنبال می‌کردند.

از سوی دیگر، هیچ اطلاعی از چهار برادر و خواهری که مدت طولانی در منطقه‌ای با حیوانات وحشی تنها زندگی می‌کردند، در دسترس نبود. اما تخمین بر این است که قبایل ساکن در این منطقه ممکن است به بچه‌ها کمک کرده باشند.