کیم جونگ اون کره جنوبی و آمریکا را تهدید به «نابودی» کرد

به گفته آژانس دولتی کره شمالی KCNA، کیم جونگ اون تهدید کرده است که در صورت شروع درگیری، کره جنوبی و ایالات متحده را «نابود خواهد کرد».

کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی که روز یکشنبه با فرماندهان برجسته کره شمالی در پیونگ یانگ دیدار کرد، گفت: «اگر دشمن رویارویی و تحریک نظامی را انتخاب کند، ارتش ما قدرتمندترین ابزار خود را بدون لحظه‌ای تردید (...) بسیج خواهد کرد تا کاملاً نابود شود. برای رسیدن به این هدف، باید یک ضربه مهلک به او وارد شود.»

در مراسم پایان سال در همان روز، جایی که او دستورالعمل‌های راهبردی کشور را ارائه کرد، رئیس کره شمالی تهدید به حملات هسته‌ای جدید علیه سئول کرد و دستور تسریع آمادگی‌های نظامی برای "جنگ" در شبه جزیره را صادر کرد که "هر لحظه می‌تواند در این شبه جزیره رخ دهد."

کیم جونگ اون واشنگتن را به «تهدیدات نظامی مختلف» متهم کرد و دستور داد «تمام ابزارها و نیروها، از جمله نیروی هسته‌ای، در مواقع اضطراری» علیه کره جنوبی بسیج شوند.

رهبر کره شمالی اعلام کرد که دیگر به دنبال صلح و اتحاد مجدد با جنوب نیست و استدلال کرد که یک "وضعیت بحرانی مداوم و غیرقابل کنترل" وجود دارد که توسط سئول و واشنگتن آغاز شده است.

ایالات متحده و کره جنوبی همکاری‌های دفاعی خود را در مواجهه با آزمایش‌های تسلیحاتی بی‌سابقه پیونگ یانگ در سال ۲۰۲۳ تقویت کرده‌اند. روز دوشنبه، یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در سخنرانی سال نو خود گفت که آنها به طور اساسی از هرگونه تهدید هسته‌ای یا موشکی از سوی کره شمالی جلوگیری خواهند کرد.

در سال ۲۰۲۳، کره شمالی یک ماهواره شناسایی نظامی را در مدار زمین قرار داد، وضعیت قدرت هسته‌ای خود را در قانون اساسی خود ثبت کرد و قوی‌ترین موشک بالستیک از زاغه تجهیزات نظامی‌اش را آزمایش کرد.