ممانعت از ورود دانشجویان به دانشگاه بدلیل نوع پوشش

گزارش شد که دیروز نیروهای حراست به بهانه‌ی نوع پوشش دانشجویان، از ورود آنها به دانشگاه هنر در تهران ممانعت ایجاد کرده است. یکی از دانشجویانی که به این برخورد حراست اعتراض کردند، بطور غیرقانونی ممنوع‌الورود گردید.

روز گذشتە ٢٠ فروردین، حراست دانشگاه هنر در تهران بە دلیل پوشش آزاد و دلخواە دانشجویان از ورود آنها بە پردیس باغ ملی ممانعت کرد.

گفتە شدە است حراست دانشگاە، دانشجویان زن را بە خاطر پوشیدن شلوار جین تحت بازجویی قرار دادە و یکی از زنان با پوشش کامل از سوی حراست برای بستن دکمەهای مانتوی دختران و پوشاندن سر آنها مأمور شدە بود.

دانشجویان هم بە این رویەی زنندە و اهانت‌آمیز کە حق تحصیل آنها را هدف گرفتە اعتراض کردە و خواستار حضور محمدرضا حسنایی و پاسخگویی وی شدند، اما حراست بە آنها گفتە است: این مسئلە بە دانشگاە مربوط نیست و بە حراست مربوط است.

طبق خبرهای منتشرشدە در جریان اعتراض دانشجویان بە مسئلەی ذکرشدە، ریاست حراست بدون طی کردن مسیر قانونی یکی از دانشجویان را ممنوع‌الورود کرد.

این در حالی است کە در دیدار محمدرضا حسنایی با ریاست دانشگاە هنر بلگراد، میریانا نیکولیچ بە جهت نشان دادن تصویری کذب از محیط دانشگاە هنر الزام‌های اجباری و فشار بر دانشجویان بە دلیل نوع پوشش را یادآور نشدە است.