مردم بومی مکزیک برای آزادی رهبر خلق کورد وارد عمل شدند

مردم بومی مکزیک برای آزادی رهبر خلق کورد دست به فعالیت زدند. آنها در مورد پارادایم کنفدرالیسم دموکراتیک بحث کردند و آهنگ سنتی مردم «آبلا یالای» را برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خواندند.

با دعوت اعضای گروه «Mujeres Colibri» که در شهر خوجیمیلکو در مکزیک زندگی می‌کنند، یک جلسه حمایتی به عنوان بخشی از ابتکار عمل «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کوردها» برگزار شد. در مراسمی که پارادایم کنفدرالیسم دموکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مورد بحث قرار گرفت، آهنگی که در آیین‌های ویژه خوانده می‌شود، برای عبدالله اوجالان خوانده شد.

در آهنگی که مردم محلی از آن به عنوان سنت یاد می‌کنند، به گاریس که برای مردم «آبیا یالا» مقدس است، به زیبایی انسان بودن و اهمیت زمین برای مردم اشاره شده است.

در پایان این فعالیت، حاضران پیامی را به اشتراک گذاشتند. اعضای این جمع اظهار داشتند که پارادایم آزادیخواهانه عبدالله اوجالان و دیدگاه‌های او در مورد آزادی زنان بر آنها تأثیر گذاشته و از آن الهام زیادی گرفته‌اند. آنها همچنین گفتند که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نه تنها برای زنان کورد بلکه برای همه زنان جهان رهبر بزرگی است و آنها می‌خواهند فورا آزاد شود.