پیشروی اسرائیل در غزه، بی‌پاسخ ماندن درخواست‌های آتش‌بس

جنگ اسرائیل و حماس در سی‌امین روز خود ادامه دارد. ارتش اسرائیل که درخواست آتش‌بس را رد می‌کند، به پیشروی خود در غزه ادامه می‌دهد. بیش از ۳۰ نفر در بمباران یک کمپ کشته شدند.

آمار جنگی که از ۷ اکتبر با حمله حماس به اسرائیل آغاز شد، هر ساعت بیشتر می‌شود. درخواست‌های آتش‌بس از سوی اسرائیل رد می‌شود.

حمله به کمپ پناهندگان؛ حداقل ۳۰ نفر کشته شدند

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، ارتش اسرائیل شامگاه شنبه اردوگاه آوارگان مغازی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد. در نتیجه ۳۰ نفر جان باختند و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند. گزارش شده است که بیشتر افرادی که جان خود را از دست دادند کودکان و زنان بودند.

بر اساس اعلام اخیر مقامات حماس در شنبه گذشته، از ۷ اکتبر تاکنون ۹ هزار و ۴۸۸ غیرنظامی در حملات اسرائیل کشته شده‌اند که ۳ هزار و ۹۰۰ نفر از آنان کودک بوده‌اند.

۱ ونیم میلیون نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA)، حدود ۱ ونیم میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند. OCHA گفت: «شرایط سخت ازدحام جمعیت، خطرات بهداشتی و ایمنی را برای افراد آواره ایجاد می‌کند. همچنین تاثیر جدی بر سلامت روانی افراد دارد.»

جنگ در غزه ادامه دارد

به گفته ارتش، نظامیان اسرائیلی عملیات زمینی در شمال غزه را تشدید کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها در حال تلاش برای تخریب "مرکز" حماس در نوار غزه هستند. ارتش اسرائیل اعلام کرد که دهها تن از شبه‌نظامیان حماس کشته شدند. حماس نیز اعلام کرد که آنها با توپخانه به یک کاروان نظامی اسرائیل شلیک کردند و "دشمن خسارات زیادی متحمل شد".

۲۹ سرباز اسرائیلی در عملیات زمینی جان باختند

به گفته ارتش، از آغاز عملیات زمینی در غزه در ۲۷ اکتبر حداقل ۲۹ نظامی اسرائیلی کشته شده‌اند.

حمله هوایی از لبنان

نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) شامگاه شنبه با بیانیه‌ای در تلگرام اعلام کردند که در واکنش به حمله به دولت یهود، هواپیماهای جنگی به «زیرساخت‌های نظامی» حزب‌الله لبنان که متحد حماس است، حمله کردند.

طبق اعلام سازمان ملل متحد ۱ و نیم میلیون نفر از نوار غزه آواره شده‌اند.

اقدامات محکومیت دولت اسرائیل در سطح جهان ادامه دارد

روز شنبه در سراسر جهان به ویژه در اروپا و ایران هزاران نفر در حمایت از فلسطین به میدان آمدند و خواهان آتش‌بس شدند. به گفته پلیس، ۱۹ هزار نفر در پاریس با پرچم فلسطین و بنر "فلسطین آزاد" راهپیمایی کردند. در برلین نیز هزاران نفر راهپیمایی کردند.

حدود ۳۰ هزار نفر در لندن پایتخت انگلستان هم به خیابان آمدند.

فراخوان‌های آتش‌بس

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه گفت که صلح بشردوستانه در غزه در حال پیشرفت است. آنتونی بلینکن که قرار است روز یکشنبه آتی در آنکارا حضور داشته باشد، گفت که واشنگتن از این روند حمایت می‌کند، اما ایالات متحده قطعا مخالف آتش‌بسی است که حماس را در جای خود نگه‌دارد.