راهپیمایی "سفر آزادی" آغاز شد

راهپیمایی "سفر آزادی" جوانان کورد و انترناسیونالیست ها آغاز شد.

جوانان با اعلام روح بسیج عمومی علیه اسارت در امرالی که وارد بیست و پنجمین سال خود می شود، از جوانان کورد اروپا دعوت کردند. حدود ۴۰ نفر انترناسیونالیست و ۲۰۰ نفر کورد از آلمان، سوئیس، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و بولیوی به این راهپیمایی پیوستند.

صدها نفر از جوانان در مرکز جامعه دموکراتیک کوردها در دورتموند (NCDK) گرد هم آمدند و مجموعه ای از کنفرانس ها را درباره ایده های عبدالله اوجالان با شعار "با جوانان سازمان یافته برای آزادی رهبری" ترتیب دادند.

در اولین روز راهپیمایی، جوانانی که از دورتموند به سمت بوخوم راهپیمایی خواهند کرد، صبح در مقابل HBF در دورتموند تجمع کردند.

قبل از راهپیمایی، جوانان با رقص و شعار در میدان تجمع کردند و سپس در جمع خبرنگاران بیانیه دادند.

در این بیانیه آمده است:

"ما جوانان کورد و انترناسیونالیست ها متحد خواهیم شد. ما در برابر سرمایه داری، فاشیسم و استثمار مقاومت خواهیم کرد و پیروز خواهیم شد. ما مبارزه خود را با رهبر آپو برای تحقق رویای آزادی ادامه خواهیم داد.

۳۰ ماه است که اطلاعی از رهبر آپو دریافت نکرده ایم. این وضعیت ما را ناراحت می کند. ما برای آزادی فیزیکی رهبر آپو هر کاری از دستمان بر بیاید انجام خواهیم داد و بر این اساس در هر میدانی مبارزه خواهیم کرد.

رهبر آپو جان خود را برای مبارزه برای آزادی زنان، دموکراسی اساسی و محیط زیست فدا کرد. رهبر آپو به مدت ربع قرن به طور مداوم در جزیره امرالی می جنگد.

رهبر آپو ۲۵ سال است در سلولی که در دنیا سابقه نداشته منزوی شده  و با مجازات های انضباطی شکنجه شده است. او با وجود قوانین حقوق بشری، اما اجازه ملاقات با خانواده و وکلای خود را ندارد.

ما خواهان مشارکت در سفر آزادی برای آزادی رهبر آپو و اراده رهبر آپو هستیم تا یک صدا فریاد بزنیم. ما در شخص آزادی رهبر آپو از همه جوانان می خواهیم که برای آزادی زنان، دموکراسی و محیط زیست به ما بپیوندند! بیایید در راهپیمایی آزادی ما شرکت کنید و  با روح آپویی به سفر آزادی بپیوندید. 

برنامه راهپیمایی 

راهپیمایی ما از دورتموند آلمان آغاز و در شهر کلن به پایان می رسد. بر این اساس از همه جوانان خود می خواهیم در فعالیت ما شرکت کنند.

در روز دوم، جوانان از بوخوم تا مرکز اسن پیاده روی خواهند کرد. در روز سوم از ایستگاه قطار اوبرهاوزن (Bahnhof) به سمت دویسبورگ حرکت خواهیم کرد.در روز چهارم، جوانان ساعت ۰۹:۰۰ صبح در ایستگاه قطار Neuss جمع می شوند و از آنجا تا مرکز شهر دوسلدورف پیاده روی می کنند.

در روز ۸ سپتامبر، در پنجمین روز راهپیمایی، فعالان از کلن به سمت مرکز شهر مولهایم راهپیمایی خواهند کرد و عصر در آنجا راهپیمایی خود را به پایان خواهند رساند".