عراق و هندوستان تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کردند

هر دو کشور عراق و هندوستان برای دعوت کردن شرکت‌های هندی به عراق، تفاهم نامه‌ی همکاری امضا کردند.

امروز سه‌شنبه عراق و هندوستان تفاهم‌نامه‌ی مشترکی در زمینه‌های تجارت و دارایی و بهداشت و کشاورزی، امضا کردند و عراق از شرکت‌های هندی دعوت به عمل می‌آورد و وزیر نفت هندوستان نیز گفته است: “خواهان تولید در عراق هستیم”.

وزارت نفت عراق اطلاعیه‌ای منتشر کرده است که در آن آمده است، تفاهم‌نامه‌ی همکاری برای هماهنگی مشترک بین عراق و هندوستان در رابطه با بخش‌های اصلیبه امضا در آمده است.

حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق اعلام کرده است، لازم است به تمامی وسایل هماهنگی با کشور هندوستان در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، تجارت، دارایی، تکنیکی، بهداشت، کشاورزی و فرهنگی توسعه داده شود.

همچنین حیان‌ عبدولغنی به این اشاره کرد که: “هندوستان به عنوان شریکی بازرگانی و وارد کننده‌ی مهم نفت عراق به حساب می‌آید و رابطه‌ی تاریخی و دوستی و هماهنگی ویژه‌ای ما را به هم گره می‌زند و امروز هندوستان نقش نیرویی اقتصادی و صنعتی و پیشرفته را ایفا می‌کند”.

همچنین وزیر نفت عراق اعلام کرد، از طریق این تفاهم‌نامه هر دو طرف ابزارهای هماهنگ کننده‌ را فعال می‌کنند که قسمت‌های زیادی را در بر می‌گیرد و از شرکت‌های تولیدی هندوستان برای راه‌اندازی پروژه‌هایشان در عراق از آن‌ها استقبال می‌کنیم.

در مقابل هاردیب بوریه وزیر نفت و گاز طبیعی هندوستان اعلام کرد، برای تقویت ارتباطات با عراق در تمامی زمینه‌ها آماده می‌شوند تا به شریک بازرگانی این جمهوری تبدیل شوند و از کارکردن شرکت‌های تولیدی هندی در عراق، مشتاق هستند.