سازمان ملل متحد برای خطر عدم امنیت غذایی هشدار داد

سازمان ملل متحد هشدار داد که تا ماه اکتبر، در غزه، هائیتی، مالی، سودان جنوبی و سودان در سطح بسیار بالایی تهدید عدم امنیت غذایی به وجود خواهد آمد.

سازمان ملل متحد هشدار داد

طبق گزارش سازمان غذایی و کشاورزی ‌(FAO) و برنامه جهانی غذا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(WFP) نیمی از جمعیت فلسطین یعنی بیش از یک میلیون نفر، تا ماه جولای با عدم امنیت غذایی روبرو خواهند شد. جنگ و ممنوعیت‌ها در غزه یکی از دلایل شکست سیستم غذایی محلی است.

اشاعه تهدید عدم امنیت غذایی

طبق گزارش مورد بحث، تهدید اشاعه عدم امنیت غذایی برای لبنان و سوریه نیز بسیار است. همچنین در این گزارش اشاره شده است که در سودان جنوبی بدلیل کاهش ارزش پول، کاهش تولیدات محلی، سیل و درگیرهای ملی، روز به روز قیمت خوراک افزایش می‌یابد. در مالی بدلیل درگیری و عقب نشینی کنش‌های سازمان ملل متحد وضعیت این کشور بدتر می‌شود. در سودان نیز به علت غارتگری و خشونت، کشاورزی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و با دشواری‌های مادی و تولیدی روبرو است.

وضعیت هائیتی

طبق گزارشات FAO و WFP در هائيتی بدلیل افزایش خشونت این منطقه در وضعیت بدی قرار دارد. دلیل این امر نیز اعمال گروه‌های مسلح و ایجاد مانع برای مددکاری انسانی عنوان شده است.

۱۸ مکان گرسنگی گرم

طبق گزارش سازمان ملل، چاد، جمهوری دمکراتیک کنگو، بورما، سوریه و یمن از جمله ۱۸ ‌«مکان گرسنگی گرم» می‌باشند. در این کشورها بحران غذایی در سطح بسیار جدی دیده می‌شود.

همچنین سازمان ملل متحد برای جلوگیری از عدم امنیت غذایی فراخوان فوری مددکاری بین‌المللی، افزایش مددکاری انسانی و از میان برداشتن موانع کمک‌ر‌سانی در آن مناطق را داده است.