سازمان ملل نمی‌تواند به اهداف خود در برابر فقر و گرسنگی دست یابد

آلوارو لاریو، رئیس صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی اعلام کرد که در سال ۲۰۳۰، ۵۷۵ میلیون نفر در فقر شدید و ۶۰۰ میلیون نفر گرسنه خواهند بود.

پایان کامل فقر و گرسنگی یکی از اهداف کشورهای سازمان ملل برای سال ۲۰۳۰ است. با این حال، به گفته آلوارو لاریو، اهداف مورد نظر در زمینه گرسنگی و فقر محقق نخواهد شد.

لاریو گرسنگی و فقر را یک موضوع سیاسی تعریف کرده و گفت: «در دنیایی که برای همه کافی است، چگونه می‌شود صدها میلیون نفر گرسنه بمانند؟»

بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد (UN)، کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه‌یافته بدهکار هستند. وقتی عدم قطعیت و ناهماهنگی به این امر اضافه شود، دستیابی به هدف پایان گرسنگی و فقر دشوار می‌شود.

در آخرین گزارش توسعه سازمان ملل می‌توان دید که اهداف توسعه ضعیف و  در حد ۸۰ درصد عقب مانده است.

به عنوان مثال، بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در حوزه آموزش، به دلیل سرمایه‌گذاری کم طی سال‌ها، حدود ۸۴ میلیون کودک تا سال ۲۰۳۰ از تحصیل باز می‌مانند، ۳۰۰ میلیون کودک به تحصیل ادامه می‌دهند یا جوانان بدون یادگیری خواندن و نوشتن ترک تحصیل می‌کنند.

علاوه بر این، اگر سیاست‌های کنونی جهانی تغییر نکند، ۲۸۶ سال دیگر طول می‌کشد تا به هدف برابری زن و مرد دست یابیم.

داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که اهداف ۲۰۳۰ حتی در مورد زنان و جوانان محقق نخواهد شد. بر اساس داده‌های سازمان ملل، در صورت عدم توسعه، ۳۴۰ میلیون دختر و زن تا سال ۲۰۳۰ در فقر شدید خواهند بود و ۱۱۰ میلیون زن و دختر از فرصت‌های تحصیلی محروم خواهند شد.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد که تغییرات اقلیمی بر امنیت غذایی کودکان تأثیر می‌گذارد، به‌طوری که درحال حاضر ۱۳۱ میلیون مرد و ۲۴۶ میلیون زن و دختر با مشکل کمبود غذا دست و پنجه نرم می‌کنند.

سازمان ملل متحد با افزایش ۵۰ درصدی تعداد زنان در میادین جنگ نسبت به سال ۲۰۱۷ به ۶۱۴ میلیون زن در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که برای دستیابی به هدف توانمندسازی زنان و برابری جنسیتی، سالانه به ۳۶۰ میلیارد دلار دیگر نیاز است.