«سفر آزادی» آغاز شد

«سفر آزادی» آغاز شد. جوانان کوردستان راهپیمایی آزادی را علیه توطئه بین‌المللی در مانهایم آغاز کردند. در این راهپیمایی پیام «برای بدست آوردن آزادی منتظر هیچکس نیستیم، خود آن‌را به دست می‌آوریم » داده شد.

در شهر مانهایم آلمان به مناسبت سالگرد توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، جوانان کوردستان «سفر آزادی» را آغاز کردند که به مدت یک هفته ادامه دارد.

 راهپیمایی با یک دقیقه احترام به یاد شهدا آغاز شد. ساریا آتش، یکی از اعضای شورای جنبش جوانان انقلابی در این مراسم سخنرانی کرد و اظهار داشت که الگوی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بزرگترین پاسخ در برابر این توطئه است.

آتش با بیان اینکه دولت آلمان به طور سیستماتیک مردم کورد را جرم انگاری می‌کند، گفت: «اخیرا ایالت بادن- وورتمبرگ آلمان به ویژه ایالت مانهایم و شهر آن با تصمیمات فراقانونی خواستار حذف عکس رهبر آپو و ممنوعیت نصب آن شدند. ما به عنوان جوانان کورد این تصمیم را به شدت محکوم می‌کنیم. این نیز نشان می‌دهد که دولت آلمان نیز نقش مهمی در توطئه بین‌المللی داشته است. نمی‌توان افکار و اندیشه‌های رهبر آپو را ممنوع کرد، زیرا افکار و اندیشه‌های او در سراسر جهان گسترش یافته است.»

پس از این بیانیه، جوانان شعارهای « زنده باد رهبر آپو» ، «بدون رهبری زندگی ممکن نیست» ، «زنده باد مقاومت گریلا» سر دادند.

 آزادی با مقاومت محقق می‌شود

این فعالان با بیان اینکه آزادی عبدالله اوجالان با مقاومت محقق خواهد شد، گفتند: «نسل‌کشی فرهنگی و فیزیکی علیه مردم کورد باید پایان یابد. آزادی خلق کورد را نباید از کسی انتظار داشت. ما باید خودمان آزادی را بدست آوریم.»