سیل و گدازه در اندونزی: حداقل ۱۲ نفر جان باختند

سیل روز شنبه در اندونزی به دلیل بارش شدید باران و سرازیر شدن گدازه‌های منجمد از کوه ماراپی رخ داد. حداقل ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

سرویس‌های اورژانس روز یکشنبه اعلام کردند که در پی سیل ناگهانی و جریان گدازه‌های منجمد در غرب اندونزی، دست‌کم ۱۲ نفر از جمله چند کودک کشته و چهار نفر دیگر مفقود شدند.

سازمان جستجو و نجات گزارش داد که این حادثه روز شنبه حوالی ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی در مناطق آگام و تاناه داتار در غرب سوماترا رخ داده است. عبدالملک رئیس سازمان امداد و نجات موسوم به بسارناس گفت: «۱۲ نفر در منطقه آگام جان باختند و همچنان جستجو به دنبال ۴ نفر دیگر ادامه دارد.»

گزارش شده است که هویت ۹ جسد از جمله کودکان ۳ تا ۸ ساله مشخص شده است. عبدالملک گفت: «امروز به جست و جو در این منطقه ادامه خواهیم داد» .

سازمان بسارناس اعلام کرد که بارندگی شدیدی که در روز شنبه برای چند ساعت در منطقه بارید، باعث جاری شدن سیل و جاری شدن گدازه‌های منجمد از کوه ماراپی در ایالت سوماترا شد.

گدازه منجمد که از مواد مختلفی مانند ماسه، خاک ریز و سنگ ساخته شده است،بر اثر باران، این سنگ‌ها می‌توانند با هم مخلوط شوند و به سمت دهانه بروند. در اندونزی، رانش زمین و سیل در فصل بارندگی رخ می‌دهد. در ماه مارس، دست کم ۲۷ نفر بر اثر رانش زمین و سیل در جزیره سوماترا کشته شدند.