تعهد حزب کارگر برگزیده انتخابات بریتانیا به «کاهش مهاجرت»

کایر استارمر، رهبر حزب کارگر، برگزیده انتخابات ۴ ژوئیه در انگلیس، در مصاحبه با یک روزنامه با ورود به حوزه تبلیغاتی اصلی که محافظه‌کاران از آن تغذیه می‌کنند، تعهدی بی‌سابقه داد و قول داد که مهاجرت را کاهش دهد.

کایر استارمر، رهبر حزب کارگر، که بر اساس نظرسنجی‌ها نزدیک به ۲۰ امتیاز از حزب محافظه‌کار نخست‌وزیر ریشی سوناک جلوتر است، وعده داده است که در صورت به قدرت رسیدن برای اولین بار، مهاجرت را کاهش خواهد داد.

در زمانی که محافظه‌کاران که ۱۴ سال در قدرت بودند، مدت‌هاست که این موضوع را در مرکز بحث‌های عمومی در بریتانیا قرار داده‌اند، کایر استارمر به نسخه یکشنبه روزنامه سان گفت: «من آمار مهاجرت را پایین می‌آورم.»

بر اساس آمار رسمی، شمار خالص مهاجرت در سال ۲۰۲۳ به ۶۸۵ هزار نفر رسیده است که پس از رکورد ۷۶۴ هزار نفری سال قبل، دومین سطح بالاترین رقم است.

ارجحیت استخدام بریتانیایی‌ها

کایر استارمر، وکیل سابق حقوق بشر، گفت: «اگر به من اعتماد دارید که کلیدهای داونینگ استریت را تحویل می‌دهم، این قول را به شما می‌دهم: مرزهایمان را کنترل خواهم کرد و به شرکت‌های بریتانیایی در استخدام بریتانیایی‌ها کمک خواهم کرد.»

به گزارش روزنامه سان، برای دستیابی به این هدف، حزب کارگر در نظر دارد کارفرمایانی را که قانون استخدام را زیر پا می‌گذارند از استخدام کارگران خارج از کشور منع کند و اطمینان حاصل کند که سکتورهایی که برای خارجی‌ها به ویزای کار نیاز دارند، انگلیسی‌ها را برای این مشاغل پرتعداد آموزش دهند.

ممکن است بحث با جناح چپ حزب عمیق‌تر شود

استارمر با محکوم کردن «شکست» محافظه‌کاران در کاهش مهاجرت علی‌رغم وعده‌هایشان، گفت: «من از چالش فرار نمی‌کنم.»

استارمر با اشاره به خطر آغاز جنگ با جناح چپ حزبش گفت: «ما همیشه باید ابتدا این گزینه را داشته باشیم که یک کارگر بریتانیایی را استخدام کنیم، جایی که چنین وعده‌هایی در حال حاضر مشکل‌ساز هستند.»

کایر استارمر در حال حاضر متهم است که می‌خواهد «پاکسازی» جناح چپ حزب کارگر را انجام دهد.

رهبر حزب کارگر همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی، فورا از طرح بحث شده محافظه‌کاران برای اخراج مهاجران غیرقانونی به رواندا صرف‌نظر می‌کند.