ترامپ به شکست در انتخابات اذعان کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشت روز پس از اعلام نتایج ۵٩مین انتخابات ریاست جمهوری این کشور به شکست در مقابل جو بایدن اذعان کرد.

دونالد ترامپ سرانجام به شکست در مقابل جو بایدن در ۵٩مین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اعتراف کرد. ترامپ همچون گذشته برای لاپوشانی شکست تاریخی خود مدعی شد که جو بایدن با تقلب به پیروزی رسیده است.

ترامپ در تازه‌ترین پیام توئیتری خود به رسانه‌ها و مردم آمریکا حمله‌ور شده و رسانه‌های این کشور را «جعلی» و «خاموش» خطاب کرد. او جو بایدن را منتخب رسانه‌ها خواند.

مقام‌های محلی انتخاباتی در آمریکا و «آژانس امنیت زیرساخت‌های سایبری» (Cisa) این کشور در پاسخ به ادعاهای دونالد ترامپ در مورد تقلب در انتخابات آن را «سالم‌ترین» انتخابات در تاریخ ایالات متحده آمریکا خوانده‌اند و اعلام کرده‌اند که "هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات ماه نوامبر" وجود ندارد.

شایان ذکر است که جو بایدن در ۵٩مین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا موفق شده بود با کسب ٣٠۶ رأی مجمع برگزینندگان (الکترال) بر دونالد ترامپ پیروز شود. دونالد ترامپ رقیب جو بایدن تنها توانست ٢٣٢ رأی مجمع برگزینندگان را کسب کند.