تراژدی مهاجران ایتالیا‌:‌ جسد ۶ مهاجر پیدا شد

گارد ساحلی ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از غرق شدن یک قایق مهاجران در اطراف شبه جزیره، بیش از ۶۰ نفر ناپدید شده و جسد ۶ نفر پیدا شده است.

پس از اینکه در روز یکشنبه در ساعات شب یک کشتی در نزدیکی خطوط میان مرزی مناطق غرق شد، نیروهای جستجو و نجات‌بخشی ایتالیا و یونان عملیات‌هایی انجام شروع کرده و ۱۲ نفر را نجات دادند.

یک نفر از مهاجران در زمان عملیات نجات جان باخت. در بیانیه گارد ساحلی جزیره اعلام شده است که در این منطقه استفاده از کشتی و هواگردها برای جستجوی مهاجران ادامه دارند. گارد ساحلی گفت‌: ‌«درنتیجه جستجوها تاکنون ۶ جسد پیدا شد.‌»

عضو پزشکان بدون مرز ‌(م‌س‌ف)، شکیلا محمدی ‌گفت‌: ‌«کسانی که نجات یافتند می‌گویند ۲۶ کودک که برخی از آنان تنها چند ماه سن دارند نیز در میان ۶۶ نفری هستند که گم شدند.‌»

عضو م‌س‌ف گفت‌: ‌«تمام خانواده‌هایی که از افغانستان آمدند، مردند. ۸ روز قبل از ترکیه خارج شدند، قایق ۳ یا ۴ روز در آب مانده بود. به ما گفتند که برخی از قایق‌ها برای کمک به آنها متوقف نشوند.‌»

طبق گزارش‌های نهاد آلمانی STK ResQship روز دوشنبه در سواحل جزیره لامپدوسا ایتالیا در نتیجه یک حادثه دیگر جسد ۱۰ نفر دیگر پیدا شدند.

طبق گزارش سازمان مهاجران بین‌المللی در سال گذشته در دریای مدیترانه بیش از ۳ هزار و ۱۵۵ مهاجر جان باختند و از ابتدای سال تا کنون بیش از هزار نفر نیز ناپدید شدند.