طوفان کراتون به تایوان رسید

طوفان کراتون روز پنجشنبه به جنوب تایوان رسید. بر اثر طوفان شدید دو نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

باران شدید و وزش باد شدید قبل از ورود طوفان به خشکی رخ داد. اداره هواشناسی تایوان در پیامی اعلام کرد: «طوفان کراتون حوالی ساعت ۱۲:۴۰ امروز به منطقه شیائوگانگ کائوسیونگ رسید.»

ادارات و مدارس این جزیره از روز چهارشنبه تعطیل شده‌اند و از ساکنان شهر کائوسیونگ خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

روز پنجشنبه کارشناسان هواشناسی با ارسال پیامی به تلفن شهروندان نسبت به وقوع وزش باد شدید در این منطقه هشدار داده و از شهروندان خواستند به پناهگاه‌ها مراجعه کنند.

هنگامی که طوفان به خشکی رسید، باران شدید و باد شدید را به همراه داشت. همچنین طوفان باعث اختلال در تردد هوایی و لغو تمامی پروازهای داخل کشور شد. به گفته مقامات، برق ۵۵ هزار خانه به دلیل طوفان قطع شده است.

در تایوان معمولا بادهای گرمسیری شدیدی از آغاز ماه جولای تا پایان اکتبر رخ می‌دهد. اما طبق یک مطالعه جدید مشخص شده که به دلیل تغییرات آب و هوایی، طوفان‌های فعلی در نزدیکی خشکی اتفاق می‌افتند و در مدت زمان کوتاه‌تری شدت بیشتری پیدا کرده و پس از رسیدن به خشکی هم مدت زمان بیشتری ادامه پیدا می‌کنند.

در ماه جولای، طوفان گائمیه باعث جاری شدن سیل و کشته شدن ده نفر در منطقه کائوسیونگ شد. این طوفان باعث بارش شدید باران شده بود و در نتیجه ۵۰ نفر در چین و حداقل ۴۰ نفر هم در فیلیپین جان خود را از دست دادند.