"طوفان قرن" در جنوب روسیه باعث قطعی برق شد

بر اساس اظهارات مقامات محلی روسیه، طوفان بزرگ که با وزش باد شدید و عبور امواج عظیم از بزرگراه‌ها همراه شد، جنوب این کشور و شبه جزیره کریمه را درنوردید.

به گزارش اورژانس‌های روسیه، شرایط بد جوی که رسانه‌های روسی آن را «طوفان قرن» و «طوفان بزرگ» نامیده‌اند، از روز یکشنبه تشدید شد.

به گفته شعبه محلی وزارت اوضاع اضطراری روسیه، در منطقه کراسنودار، محل اقامتگاه‌های ساحلی محبوب سوچی و آناپا، صدها درخت و بیشتر سازه‌های فلزی در سواحل، یکشنبه شب بر اثر باد به زمین افتادند و چندین نفر زخمی شدند.

به گفته همین منبع، طوفان باعث زمین‌گیر شدن یک کشتی باری بزرگ به نام کوسه آبی با پرچم بلیز در ویتیازوو در نزدیکی آناپا شد.

شرایط بد جوی در سوچی به دلیل سقوط درختان روی ریل، ترافیک ریلی را مختل کرد.

کنسرسیوم خط لوله خزر در نووروسیسک در منطقه کراسنودار اعلام کرد که بارگیری نفت و ایمن‌سازی نفتکش‌های خود را به دلیل «شرایط جوی بسیار نامساعد» مانند بادهای شدید و امواج تا ارتفاع ۸ متر به حالت تعلیق درآورده است.

آب دریای سیاه به بزرگراه‌های کریمه سرریز شد. تلویزیون روسیه تصاویری از تلاش خودروها برای عبور از امواج آب پخش کرد.

سرگئی آکسیونوف، فرماندار کریمه در حساب تلگرامی خود اعلام کرد که دوشنبه را به دلیل شرایط بد جوی تعطیل اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌های روسی، اولگ کریوتچکوف، مشاور آکسیونوف گفت که طوفان باعث قطع برق شده و تقریباً ۵۰۰ هزار نفر در کریمه بدون برق مانده‌اند.

میخائیل رازوجایف فرماندار این شهر نیز در حساب تلگرامی‌اش گفت که بیش از ۵۰۰ حیوان دریایی در سواستوپل در اثر طوفان در آکواریوم محلی تلف شده‌اند.

به گفته رازوجایف، پیش‌بینی هوا در حال حاضر چندان آرام‌بخش نیست و روز دوشنبه در کریمه بارش باران، برف و باد با سرعت ۳۰ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.