تعویق مذاکرات روسیە و ایران

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکراتی که قرار بود ۱۷ ژانویه یا فردا بین وزرای امور خارجه روسیه و ایران برگزار شود، مدتی به تعویق افتاده است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکراتی که قرار بود ۱۷ ژانویه یا فردا بین وزرای امور خارجه روسیه و ایران برگزار شود، مدتی به تعویق افتاده است. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات پیش بینی شده بین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی وی در تاریخ ۱۷ ژانویه  برای مدتی به تعویق افتاده است.

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه چندی پیش از تاخیر در این دیدار خبر داد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز شنبه وارد دمشق شد و با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. منابع رسانه ای گزارش دادند که مذاکرات اسد و عبداللهیان حدود ۳ ساعت ادامه داشت و اسد عبداللهیان را در جریان آخرین تحولات نزدیک شدن سوریە بە ترکیە قرار داد.

عبداللهیان قبل از ورود به دمشق به مدت ۳ روز از لبنان دیدن کرد. وی در این سفر با همتای لبنانی خود عبدالله بو حبیب، نبیه بری رئیس پارلمان، نجیب میقاتی رئیس دولت موقت، بسیاری از شخصیت های سیاسی و نمایندگان احزاب لبنانی و فلسطینی دیدار کرد. پس از دمشق و بیروت، عبداللهیان قرار بود هفته آینده به مسکو سفر کند و با سرگئی لاوروف همتای روس خود برای ادامه برنامه ریزی مشترک در رابطه با توافق هسته ای، توافق برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و روسیه و نزدیک شدن دولت دمشق و دولت اشغالگر ترکیه به بحث و گفتگو بنشینند.