یک چهارم جمعیت غزه در خطر گرسنگی قرار دارند

بر اساس گزارش سیستم نظارت بر گرسنگی سازمان ملل، نیم میلیون نفر از ساکنان نوار غزه در معرض خطر گرسنگی هستند.

نیم میلیون نفر یعنی یک چهارم جمعیت نوار غزه که توسط حماس اداره می‌شود با خطر گرسنگی روبرویند.

بر اساس سیستم نظارت بر گرسنگی سازمان ملل، نیم میلیون نفر از ساکنین غزه در معرض خطر گرسنگی هستند. با این حال، در شش هفته آینده، خطر گرسنگی ممکن است به کل جمعیت ۲.۴ میلیون نفری غزه سرایت کند.

مارتین گریفیث، رئیس عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد در حساب کاربری ایکس بیانیه‌ای داد و گفت: «هشدار می‌دهیم که هر روزی که اینگونه در فقر و ویرانی بگذرد باعث گرسنگی، بیماری و ناامیدی بیشتر خواهد شد.» گریفیث گفت: «جنگ باید پایان یابد.»

از سوی دیگر، مذاکرات برای اعلام آتش‌بس جدید ادامه دارد. اسماعیل هنیه، رهبر حماس که در دوحه زندگی می‌کند، برای دیدار با مقامات مصری که نقش میانجی را ایفا می‌کنند، به قاهره می‌رود. رهبر جهاد اسلامی، زیاد النخاله نیز در کنار حماس می‌جنگد و اسرا در دست آنهاست، انتظار می‌رود تا چند روز آینده به قاهره برود. اسرائیل همچنین با دو میانجی دیگر یعنی قطر و ایالات متحده آمریکا در حال گفتگو است.

حماس می‌خواهد قبل از انجام مذاکرات درباره گروگان‌ها، ابتدا جنگ متوقف شود. اما اسرائیل مخالف اعلام آتش‌بس بدون حذف حماس است. یک مقام بلندپایه اسرائیل گفت که پس از دو مذاکره با قطری‌ها در هفته گذشته، هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

بیش از ۲۰ هزار نفر در نوار غزه کشته شدند

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت حماس، حداقل ۲۰ هزار نفر در عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه از ۷ اکتبر جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد حداقل ۸ هزار نفر کودک و ۶ هزار و ۲۰۰ نفر نیز زن بوده‌اند. همچنین ۵۲ هزار و ۶۰۰  نفر مجروح شدند. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، ۱.۹ میلیون نفر، یعنی ۸۵ درصد از جمعیت منطقه، در اثر حملات اسرائیل آواره شده‌اند.

از آغاز جنگ تاکنون ۱۳۹ نظامی اسرائیلی کشته شده‌اند

از ۲۷ اکتبر که حمله زمینی اسرائیل به غزه آغاز شد، ۱۳۹ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند. در اسرائیل، از ۷ اکتبر، ۱ هزار و ۲۰۰ نفر در حملات حماس کشته شده‌اند که بیشتر آنها غیرنظامی بودند. به گفته مقامات اسرائیلی، حداقل ۱۲۹ نفر از ۲۴۰ گروگانی که در دست حماسند، هنوز در غزه هستند.