آمار تازه مبتلایان به کروناویروس؛ ابتلای ۴ میلیون و ٨١٨ هزار نفر در جهان

براساس آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان تاکنون ۴ میلیون و ٨١٨ هزار و ٢۵ نفر نفر در جهان به این ویروس مبتلا شدند. این آمار تنها شامل آمار دولتی است. ترکیه در رأس کشورهایی است که آمارهای واقعی را مخفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرات نیوز، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "ورلداُمتر" تا این لحظه ۴ میلیون و ۸١٨ هزار و ٢۵ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳۱۶ هزار و ٩٢۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع تعداد مبتلایان کرونا در جهان‌، تاکنون یک‌میلیون و ۸۶٣ هزار و ٨٧٠ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

انتشار این آمار در حالی است که گزارش‌های موثقی در مورد مخفی‌کاری دولت‌ها در خصوص ارائه آمار واقعی مبتلایان و جانباختگان کروناویروس منتشر شده است. به عنوان مثال سازمان‌های متعددی صحت گزارش‌های دولت ترکیه را زیر سئوال برده‌اند و آنکارا را متهم می‌کنند که در اعلام آمار واقعی به پنهان‌کاری و فریب افکار عمومی دست زده‌ است.

به رغم پنهان‌کاری حکومت‌ها اما آنچه که تاکنون در مورد شمار بیماران و قربانیان کووید-١٩ منتشر شده است به شرح زیر می‌باشد.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۰ هزار و ۴۰۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع یک‌میلیون و ۵۲۷ هزار و ۶۶۴ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۹۰ هزار و ۹۷۸ آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور روسیه با یک پله صعود بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد؛ این کشور با افزایش ٨ هزار و ٩٢۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲٩٠ هزار و ۶٧٨ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۲ هزار و ٧٢٢ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور اسپانیا به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش یک هزار و ۲۱۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۷۷ هزار و ۷۱۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۲۷ هزار و ۶۵۰ اسپانیایی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، برزیل، ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز به ترتیب با ۲۴۳ هزار و ۶۹۵، ۲۴۱ هزار و ۸۰، ۲۲۵ هزار و ۴۳۵، ۱۷۹ هزار و ۵۶۹ و ۱۷۶ هزار و ۶۵۱ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

دولت ترکیه ادعا می‌کند که در شبانه‌روز گذشته ١ هزار و ٣۶٨ مورد تازه ابتلای قطعی به کرونا را شناسایی کرده و تعداد مبتلایان در این کشور به ١۴٩ هزار و ۴٣۵ مورد رسیده است که از این تعداد ۴ هزار و ١۴٠ بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌‌ترتیب با ۳۴۶ هزار و ۳۸٩، ۱۹۵ هزار و ۹۴۵ و ۱۵۴ هزار و‌ ۶٠٠ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.