تعداد قربانیان کووید١٩ به ٢٠ هزار رسید

ویروس کرونا هر ساعت قربانیان دیگری می‌گیرد. تعداد افراد مبتلا به این بیماری به ۴٣۵ هزار نفر رسیده است، از این تعداد ٢٠ هزار نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

ایران

شمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا بنابر آمار دولتی تا ظهر روز چهارشنبه ٢۵ مارس/ ۶ فروردین به ٢٧ هزار و ١٧ نفر رسیده است. تعداد فوتی‌های نیز به ٢ هزار و ٧٧ نفر بالغ می‌شود. البته این آمار دولتی ایران است که حتی به گفته مسئولان پزشکی در داخل ایران بسیار کمتر از شمار واقعی مبتلایان و قربانیان واقعی کروناست.

ترکیه

آمارهای رسمی دولت ترک حاکی از ابتلای هزار و ٨٧٢ نفر به بیماری و فوت ۴۴ نفر است.

ترکیه می‌گوید که تاکنون ٣٢ شهروند این كشور در خارج جان خود را از دست داده‌اند. سازمان‌های پزشکی صحت آمارهای رژیم اردوغان را به چالش کشیده و اعلام نموده‌اند که آمار واقعی با آمارهای حکومتی تفاوت فاحشی دارد.

اسپانیا

تعداد جانباختگان کرونا در اسپانیا از چین بیشتر است. تنها روز گذشته ٧٣٩ فرد بیمار جان خود را از دست داده‌اند و تعداد فوتی‌ها به ٣ هزار و ۴٣۴ نفر رسیده است.

ایتالیا

امار منتشر شده از سوی سایت دانشگاه جان هاپکینز تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید١٩ در ایتالیا را ۶ هزار و ٨٢٠ نفر اعلام کرده است. در ایتالیا بیش از ٧٠ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

چین

تعداد فوتی‌های چین ٣ هزار و ٢٨۵ نفر است، شمار مبتلایان نیز به ٨١ هزار و ٢١٨ نفر می‌رسد.

آلمان

تعداد مبتلا شدگان به ویروس کرونا در آلمان به ٣۴ هزار و شمار فوتی‌ها به ١٧٠ نفر رسیده است.

فرانسه

در فرانسه ٢٢ هزار و ٣٠۴ نفر به این بیماری دچار شده‌اند و هزار و صد نفر هم جانباخته‌اند.