شمار مبتلایان به کروناویروس به حدود سه میلیون نفر رسید

بنابر آخرین آمار جهانی کرونا تاکنون ۲ میلیون و ۹۹۵ هزار و ٢٠٩ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا با ۹۸۷ هزار و ۳۲۲ مبتلا در رده نخست جهان قرار دارد.

پایگاه اطلاعاتی «ورلداُمتر» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که تا این لحظه ۲ میلیون و ۹۹۵ هزار و ٢٠٩ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲۰۷ هزار و ٩ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۸۸۱ هزار و ۵٢۵ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان، با افزایش ۲۶ هزار و ۴۲۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۹۸۷ هزار و ۳۲۲ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۵۵ هزار و ۴۱۵ آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور اسپانیا که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد، با افزایش ۲ هزار و ۸۷۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۲۶ هزار و ۶۲۹ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۲۳ هزار و ۱۹۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

ایتالیا به ‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۲ هزار و ۳۲۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۹۷ هزار و ۶۷۵ مبتلا رسیدو ۲۶ هزار و ۶۴۴ ایتالیایی تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

فرانسه، آلمان، انگلیس و ترکیه نیز به‌ترتیب با ۱۶۲ هزار و ۱۰۰، ۱۵۷ هزار و ۷۷۰، ۱۵۲ هزار و ۸۴۰ و ۱۱۰ هزار و ۱۳۰ مبتلا در رده‌های چهارم تا هفتم جهان قرار گرفته‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌‌ترتیب با ۱۱۸ هزار و ۷۸۱، ۱۱۷ هزار و ۷۲۷ و ۱۱۴ هزار و ۵۰۰ بهبود یافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

این آمار تنها شامل داده‌های دولتی است و انتقادات فراوانی در مورد پنهان‌کاری در آمارهای حکومتی کروناویروس از سوی چین، ایران، ترکیه و برخی دیگر از دولت‌ها وجود دارد.