مجله‌ی فرانسوی 'ماریانه':  اردوغان یک دیکتاتور است

مارتین گوزلن در مقاله‌ای که در مجله‌ی فرانسوی Marianne نوشته است رئیس جمهوری ترکیه را یک دیکتاتور خوانده است

در مقاله‌ای که در مجله‌ی فرانسوی ماریانه، از سوی مارتین گوزلن نوشته شده است، این نویسنده رئیس جمهوری ترکیه را یک دیکتاتور خوانده و اظهار داشته است که اردوغان از طریق اخوان‌المسلمین در رویای رهبری مسلمانان در سطح بین‌المللی برآمده است.

 

گوزلن در این مقاله نوشته است که ریاست جمهوری ترکیه از طریق اخوان‌المسلمین درصدد دست‌یابی به عنوان قهرمان جهان اسلام برآمده بود. به رغم چالشهای پیش روی این کشور که وارد بحران اقتصادی شده است، این دیکتاتور نسبت به انتخابات محلی حسی از توهم توطئه دارد.

 

گوزلن در این رابطه می‌نویسد: "لازم است که با اسلامگرایان در سراسر جهان تعامل داشت، آنها معمولا هر آنچه را که می‌گویند دقیقا انجام می‌دهند، اما تا زمانی که ناظران اروپایی به چنین باوری دست یابند بسیار طولانی و کشنده است. رجب طیب اردوغان استاد چنین موضوعی است. حزب عدالت و توسعه در انتخابات پیروز شود یا نه، وی ایده‌ها و تفکراتش را تغییر نمی‌دهد.

 

دمکراسی همانند یک اتوبوس است، با رسیدن به مقصد از آن پیاده می‌شوید. اردوغان دیر زمانی است که باید پیاده شود، زیرا حق مسافران دیگر را رعایت نمی‌نماید، با پوشاندن سر زنان، یا با تحمیل سه فرزند بر زنان یا اهانت و هدف قرار دادن یک کرد یا یک روزنامه‌نگار این امر را تداوم می‌بخشد."