مین‌گذاری سپاه سه کشته و زخمی برجای گذاشت/ مردم خشمگین بخشداری را به آتش کشیدند

گفته می‌شود سپاه علی‌رغم مین‌گذاری بخش وسیعی از این مناطق، هیچ گونه تابلوی هشدار دهنده‌ای در مناطق مین گذاری شده نصب نکرده و همین امر سبب می‌شود تا مردم منطقه بدون اطلاع با تردد از این مناطق با حادثه انفجار مین روبه‌رو شده و کشته و یا زخمی شوند

روز چهارشنبه ۳۰ آبان دو جوان بلوچ در پی انفجار مین در مرز کلگان سراوان کشته و یک تن نیز به شدت زخمی شد. طی ماه جاری دو جوان دیگر نیز در همین مرز بر اثر انفجار مینهای سپاه کشته شدند

 

سپاه پاسداران ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای سراوان را در اختیار دارد و از سال ٨٨ تاکنون اقدام به مین‌گذاری بخش زیادی از این مرزها کرده است که سبب کشته و زخمی شدن تعداد بسیاری از ساکنین منطقه، کسانی که قصد عبور از مرز را دارند و همچنین دامهای دامداران شده است.

 

اهالی منطقه بارها تجمعات اعتراضی برگزار کرده و با مسئولین دیدارهایی در این زمینه داشته‌اند اما سپاه تابحال هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده و همچنان به مین‌گذاریهای خود ادامه می‌دهد.

در پی کشته و زخمی شدن سه جوان بلوچ، اهالی منطقه و بستگان خشمگین این افراد، روز پنج شنبه ۱ آذر به بخشداری جالق حمله کرده و آنجا را به آتش کشیدند.

 

گفته می‌شود سپاه علی‌رغم مین‌گذاری بخش وسیعی از این مناطق، هیچ گونه تابلوی هشدار دهنده‌ای در مناطق مین گذاری شده نصب نکرده و همین امر سبب می‌شود تا مردم منطقه بدون اطلاع با تردد از این مناطق با حادثه انفجار مین روبه‌رو شده و کشته و یا زخمی شوند.

 

جمهوری اسلامی همچنان به تولید، صادرات و استفاده از مینهای ضد نفر ادامه می‌دهد و بخش وسیعی از مرزهای خود با عراق، پاکستان و افغانستان را مین‌گذاری کرده که هر ساله سبب کشته و زخمی شدن و یا قطع عضو عده‌ی زیادی از ساکنین مرزها می‌شود.