کرونا چین را به انزوا برد؛ شمار مبتلایان به حدود ١۴ هزار نفر رسید

گسترش سریع ویروس کرونا کشور چین را به انزوا برد، همسایگان چین مرزهای خود را با این كشور مسدود کردند، ده‌ها کشور دیگر نیز محدودیت‌هایی را برای ورود شهروندان چین وضع کردند.

در آمار تازه‌ای که از سوی مقام‌های چین اعلام شده تعداد جانباختگان ویروس کرونا در این کشور به ٣٠۴ نفر رسیده است. همچنین شمار مبتلایان ١٣ هزار و ٩٨٣ نفر اعلام شد.

ویروس کرونا دو ماه پس از شیوع در شهر «ووهان» کشور چین جان دست‌کم ٣٠۴ نفر را گرفته است و بیش ١٣ هزار و ٩٠٠ نفر دیگر را در چین و ٢۶ کشور دیگر جهان مبتلا کرده است. ١٣٨١۶ بیمار مبتلا به کرونا در چین، ٢٠ نفر در ژاپن، ١٩ نفر در تایلد، ١۶ نفر در سنگاپور، ١٣ نفر در هنگ‌کونگ، ١٢ نفر در استرالیا، ١٢ نفر در کره‌جنوبی، ١٠ نفر در تایوان، ٨ نفر در هر کدام از آلمان، آمریکا و مالزی، ٧ نفر در ماکائو، ۶ نفر در هر یک از فرانسه و ویتنام، چهار نفر در کانادا و امارات متحده عربی، ٢ نفر در هر یک از ایتالیا، روسیه و بریتانیا و یک نفر در هر یک از نپال، کامبوج، اسپانیا، فلیپین، فنلاند، سوئد، هندوستان و سریلانکا شناسایی شده‌اند.

سرعت گسترش کرونا چین را در انزوایی بین‌المللی قرار داده است. همسایگان چین مرزهایشان را با این كشور بسته‌اند. آمریکا، روسیه، پاکستان، ویتنام، ایتالیا، ژاپن و استرالیا نیز تمهیدات سخت‌گیرانه‌ای را برای ورود اتباع چینی وضع کرده‌اند.

چین دومین قدرت اقتصادی جهان پس از آمریکا از اوایل دسامبر ٢٠١٩ با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و شواهد موجود حاکی از روبرو شدن چین با پیامدهای جدی گسترش این ویروس است. توقف پرواز هواپیماهای مسافربری، تعطیلی موقت غول‌های تجاری همچون گوگل و سامسونگ در چین نشان می‌دهند که این بیماری دست‌کم در کوتاه مدت اقتصاد چین را با بحران‌های جدی روبرو خواهد کرد.