اسرائیل مدرسه محل اقامت آوارگان را بمباران کرد: ۱۸ نفر کشته شدند

دفاع مدنی غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که اسرائیل به بهانه نیروهای حماس به مدرسه محل اسکان آوارگان حمله هوایی کرد و در نتیجه آن ۱۸ نفر کشته شدند.

محمود بازل، سخنگوی دفاع مدنی گفت که در نتیجه این حمله ۱۸ نفر کشته و حداقل ۱۸ نفر زخمی شدند که دو نفر از کارکنان آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد (UNRWA) نیز در میان کشته‌شدگان بودند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با تایید مرگ پرسنل UNRWA در محل حادثه، تعداد کشته شدگان این آژانس را ۶ نفر اعلام کرد.

 گوترش گفت:« مدرسه‌ای که به پناهگاه ۱۲ هزار نفر تبدیل شده بود، امروز بار دیگر هدف حملات اسرائیل قرار گرفت. شش تن از همکاران ما از UNRWA نیز در میان کشته‌شدگان هستند.

گوترش با بیان اینکه «اتفاقاتی که امروز در غزه می‌افتد مطلقا غیرقابل قبول است»، تاکید کرد که باید فوراً جلوی این نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه گرفته شود.

آژانس UNRWA نیز گفت: «بیشترین تعداد کارکنان ما در این حمله کشته شدند.»

ارتش اسرائیل نیر اعلام کرد که نیروی هوایی «حمله حساسی علیه تروریست‌هایی که در مرکز فرماندهی حماس فعالیت می‌کنند» را علیه مدرسه الجونی انجام داد.

دفتر مطبوعاتی دولت حماس در نوار غزه اعلام کرد که مدرسه‌ای که توسط UNRWA اداره می‌شود حدود ۵ هزار آواره را در خود جای داده است.