اولین شماره مجله «الامة الدیمقراطیه» منتشر شد

اولین شماره مجله «الامة الدیمقراطیه» در قاهره منتشر شد.

مجله ملت دمکراتیک

در چارچوب حمایت از جنبش بین‌المللی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، به پیشاهنگی استاد تاریخ معاصر دانشگاه دمنهور مصر پروفسور محمد رفعت الامام و بسیاری از دانشگاهیان، نویسندگان و روشنفکران، در حال بررسی ایده‌ها و افکار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هستند؛ در همین راستا مجله «الامة الدیمقراطیه (ملت دموکراتیک)» اولین شماره خود را در قاهره منتشر کرد.

پروفسور محمد رفعت الامام در همین مورد با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد و گفت: «زمان آن رسیده بود که یک مجله فرهنگی بر اساس ایده‌های رهبر عبدالله اوجالان، مسئله کورد و روابط اعراب و کوردها ایجاد کنیم. زیرا رهبر عبدالله اوجالان فراتر از مرزها، اتنیک‌ها و اقلیت‌ها در جهان است و فلسفه او اکنون تمام دنیا را درنوردیده است.»

الامام به اهداف نشریه اشاره کرد و گفت: «ما می‌خواهیم یک دیدگاه علمی متوازن در رابطه با مسئله کوردها، مشکلات خاورمیانه و مشکلات بین‌المللی ارائه دهیم. نظرات رهبر عبدالله اوجالان فقط برای حل مشکل کوردی نیست. بلکه برای همه مشکلات خاورمیانه از جمله حل مسئله فلسطین است؛ ما نام ملت دموکراتیک را انتخاب کردیم زیرا در کنار آزادی زنان و حل مسائل محیط زیست، ایجاد ملت دموکراتیک، موضوع اصلی پروژه صلح‌طلبانه رهبر عبدالله اوجالان است.»

مقالات مجله

در اولین شماره این مجله، مقالات غنی بسیاری با استفاده از کتاب‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان منتشر شد. محقق احمد محمد اینبیوه با عنوان «اوجالان، نقش تفکر در نقد دولت»، محقق دکتر علی ثابیت صبری مقاله‌ای با عنوان «پروژه اوجالان اساس بازخوانی تاریخ است» و محقق خدیر مسد عطیه مقاله‌ای با عنوان «تاریخ و هویت کوردی ، مطالعه آثار علمی در دانشگاه‌های مصر» منتشر کرد.

همچنین مقاله «در ابتدا کوردستان بود» نوشته دکتر سهر احمد حسن و مقاله «۹۹ سال از شیخ سعید پیران می‌گذرد» نوشته دکتر محمد السید شلبی از دیگر مقالاتی هستند که در این شماره به چاپ رسیده است. مقالاتی از اشراقات محمد الامام و شیما الشاواربی ​​نیز در این مجله به چاپ رسید.

لینک آنلاین این مجله‌: