بمباران اسرائیل در لبنان ادامه دارد: نزدیک به ۵۰۰ نفر کشته شدند

ارتش اسرائیل در بیانیه صبح روز سه‌شنبه خود اعلام کرد که حدود ۱۶۰۰ هدف را در روز دوشنبه مورد اصابت قرار داد و گزارش داد که ده‌ها هدف حزب‌الله را نیز در طول شب هدف قرار داده است. تعداد قربانیان در لبنان به ۵۰۰ نفر رسید.

ارتش اسرائیل گفت: «در طول شب دوشنبه تا سه‌شنبه، ارتش ده‌ها هدف حزب‌الله را در بسیاری از مناطق جنوب لبنان هدف قرار داد». گفته شد که ۱۶۰۰ هدف در روز دوشنبه مورد اصابت قرار گرفته است. تلفات این حملات هنوز اعلام نشده است.

از سوی دیگر، حزب‌الله اعلام کرد که شش بار بین ساعت‌های ۰۳:۳۰ تا ۰۴:۰۰ شب به مواضع اسرائیل در ده‌ها کیلومتری مرز لبنان به‌ویژه در عفولا و مجدو حمله کرده است.

فرمانده میدانی حماس در لبنان کشته شد

حماس دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از «فرماندهان میدانی» آن در لبنان در حملاتی در جنوب و بقاع کشته شده است. در این بیانیه آمده است: «حسین محمود نادر، فرمانده میدانی گردان‌های القاسم، شاخه نظامی این گروه، در عملیات ترور نیروی هوایی اسرائیل در جریان حمله «وحشیانه» به لبنان کشته شد.

حداقل ۴۹۲ نفر از جمله ۳۵ کودک در لبنان کشته شدند

بر اساس آخرین آمارهای موقتی که در شبانه‌روز گذشته توسط وزارت بهداشت منتشر شد، در حملات روز دوشنبه اسرائیل ۴۹۲ نفر از جمله ۳۵ کودک و ۵۸ زن کشته و ۱۶۴۵ نفر زخمی شدند.