لبنان: حدود ۲ هزار نفر جان باختند و ۲۴۰ هزار نفر به سوریه گریختند

وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد تعداد جان باختگان حملات اسرائیل به ۱۹۷۴ نفر رسیده است. ستاد بحران همچنین اعلام کرد که حدود ۲۴۰ هزار نفر به سوریه گریخته‌اند.

وزارت بهداشت لبنان روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای تعداد قربانیان حملات اسرائیل به لبنان را ۱۹۷۴ نفر اعلام کرد که ۱۲۷ نفر از آنها کودک و ۲۶۱ نفر زن بودند. همچنین ۹۳۸۴ نفر مجروح شدند.

جانشین نصرالله هدف گرفته شده است

سه مقام اسرائیلی به شرط فاش نشدن نامشان با نیویورک تایمز صحبت کردند و گفتند که در حمله اخیر اسرائیل «نشست رهبران بلندپایه حزب الله هدف قرار گرفت که هاشم صفی الدین جانشین حسن نصرالله نیز در آن حضور داشت.»

دفتر مطبوعاتی حزب الله در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

اسکای نیوز به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داد که ده‌ها تن بمب برای نابودی هاشم صفی الدین استفاده شده است.

چند دقیقه پس از این حمله، برخی از روزنامه‌نگاران و سازمان‌های رسانه‌ای مدعی شدند که این حمله بزرگتر از «حمله‌ای که منجر به کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب‌الله شد» بوده است.

۲۴۰ هزار نفر به سوریه گریختند

بر اساس اطلاعات مرکز بحران لبنان که در اول اکتبر ۲۰۲۴ منتشر شد، ۱۷۶۰۸۰ شهروند سوری و ۶۳۳۷۳ شهروند لبنانی از ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴ به سوریه گریخته‌اند. در مجموع ۲۳۹۴۵۳ نفر به سوریه گریختند.

مسیری که مردم با آن از بمباران فرار می‌کردند بمباران شد

علی حامیه وزیر اطلاع رسانی لبنان به رویترز گفت که اسرائیل به منطقه نزدیک گذرگاه مرزی ماصنا بین لبنان و سوریه حمله کرد. گزارش شده است که صدها هزار نفر از مردمی که از بمباران اسرائیل فرار کرده‌اند از این منطقه وارد سوریه شده‌اند.

وزیر بیان داشت که در این حمله یک گودال به عرض ۴ متر ایجاد شده است.

آویچای آدرایی سخنگوی ارتش اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که حزب الله از طریق گذرگاه مرزی ماصنا به سوریه سلاح قاچاق می‌کند. علی حامیه البته اظهار داشت که تمامی دروازه‌های مرزی تحت کنترل دولت است.