٣٢ نفر در ماه ژانویه در عفرین ربوده شدند

دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در ماه ژانویه ۳۲ نفر را از کانتون عفرین ربودند.

 بیانیه مرکز اسناد تخلف شامل جزئیات زیر است:

« ۲ ژانویه ۲۰۲۴

تبهکاران «ارتش ملی» (سلیمان شاه/ امشاة)، شهروندان به نام رفعت بحجت حسین، زکی. ج و ذکریا محمد رشید (۵۱) را ربودند. علت آدم‌ربایی عدم پرداخت ۱۰ دلار خراج به کارخانه‌های زیتون روستای قَرمیتلیق اعلام شده است. سرکرده تبهکاران نیز ابو امشه است.

تبهکاران امشاة شهروندی به نام دَرار محمود مصطفی داود را ربودند. از آنجایی که داوود حاضر به ترک خانه خود نشد، سرکرده باند به نام ابو امشه با این ادعا که هیچ سند ملکی همراه خود ندارد و این خانه متعلق به بستگانش است، قصد تصرف خانه را داشت.

تبهکاران ارتش ملی-امنیت سیاسی، کاوه احمد محمد را که راننده تاکسی بود در مرکز شهر عفرین ربودند. محمد اهل روستای قاشا در شهرستان بلبله کانتون عفرین است.

تبهکاران ارتش ملی عارف عمر علی (۳۶ ساله) را که پس از اخراج از ترکیه به اعزاز آمده بود، ربودند. او نیز اهل روستای میدانکه از توابع شهرستان شر است. در درسوان در مرکز شهر عفرین کار می‌کرد، ربودند.

۳ ژانویه ۲۰۲۴:

تبهکاران ارتش ملی وابسته به دولت اشغال‌گر ترکیه، در حمله به روستای گولیالی منطقه‌ی راجو، دو زن را به نام‌های حنیفه سلیمان ۲۰ ساله و زینب سلیمان ۲۱ ساله را ربودند. این دو شهروند پس از اشغال‌ عفرین در ۱۵ و ۱۶ سالگی ربوده شدند و با مبلغ ۱۱ هزار دلار آزاد شدند.

همچنین پلیس مدنی یک شهروند را به نام اصلان ۴۶ ساله را ربود.

۵ ژانویه‌ی ۲۰۲۴:

تبهکاران ارتش ملی وابسته به دولت اشغال‌گر ترکیه، یک شهروند را به نام حنیف بحری بکر ۴۷ ساله را ربود و به زندان ماراتی فرستاد.

۹ ژانویه‌ی ۲۰۲۴:

تبهکاران ارتش ملی وابسته به دولت اشغال‌گر ترکیه، ۴ کودک را به نام‌های آشیق العمر ۷ ساله، عشید‌ العمر ۳ ساله و علا جاموش‌ ۳ ساله را در شهرک جندریسه ربودند.

۱۰ ژانویه ۲۰۲۴:

تبهکاران ارتش ملی وابسته به دولت اشغال‌گر ترکیه، دلیل مصطفی ۳۲ ساله را از روستای ماراتی ربود.

تبهکاران ارتش ملی وابسته به دولت اشغال‌گر ترکیه، صبری محمود شیخو ۶۰ ساله را بدون هیچ دلیل مشخصی از روستای جلمه در منطقه‌ی جندریس را ربودند.

۱۲ ژانویه‌ی ۲۰۲۴:

تبهکاران سلیمان شاه در روستای کورزلی، عبدو نجار و چند تن دیگر از اهالی این روستا را به بهانه‌ی پرداخت نکردن ۵ هزار دلار را ربودند.

۱۳ ژانویه‌ی ۲۰۲۴:

تبهکاران «سقور‌ الشَمال» به ریاست حسن خیریه، ابراهیم محمد ۳۸ ساله را در روستای ابودان‌ را ربودند و برای آزادی کردن وی خواستار پول شده‌اند.

۱۴ ژانویه ۲۰۲۴:

تبهکاران پلیس مدنی تعدادی از اهالی روستای گولیا گورین در منطقه‌ی راجو را ربودند. علی محمد سلیمان، فاطمه محمد سلیمان و ریحان محمد یوسف از ربوده شدگان هستند. تبهکاران همچنین هر دو خواهر زینب و حنیفه سلمان را ربودند.

۱۸ ژانویه ۲۰۲۴:

تبهکاران پلیس نظامی، عبدو رشید حنان ۴۵ ساله را ربودند . عبدو قبلا نیز توسط تبهکاران لشکر ۹ ربوده شده بود و با پرداخت پول آزاد شد و تاکنون منزل وی توسط تبهکاران ملی مصادره شده است.

۱۹ ژانویه‌ی ۲۰۲۴:

تبهکاران پلیس نظامی، یک زن ۶۵ ساله را به نام الماز‌ که همسر محمد ابراهیم اهل روستای حجیک‌ در منطقه‌ی راجو را ربودند.

۲۳ ژانویه‌ی ۲۰۲۴:

در روستای گولیا، تبهکاران امنیت سیاسی چند شهروند را ربودند. ربوده شدگان از جمله محمد محمود سلیمان ۵۳ ساله و مصطفی محمد بکر ۳۳ ساله هستند. همچنین یک شهروند مسن اهل روستای المداری در منطقه‌ی راجو به نام علی عمر ۷۱ ساله را ربودند. همچنین مهندس رمزی حاجی رشید اهل همان روستا ربوده شد.

۲۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۴:

تبهکاران پلیس نظامی، فراس خلیل نوری ۴۰ ساله اهل روستای درسوان‌ که در بازار شهر عفرین مشغول کار است را ربودند.