ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان به دیدار احزاب رفت

ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان به دیدار احزاب سیاسی رفت.

ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان در سوریه در چارچوب کارزار آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌سیاسی برای مسئله‌ی کورد» به دیدار احزاب سیاسی در شمال و شرق سوریه رفتند.

فرزنده‌‌ مونزور سخنگوی این ابتکار عمل، فواد چولی‌‌ و نوحا عمر از اعضای این ابتکار عمل در شهر قامیشلو به دیدار مرکز حزب چپ کورد در سوریه، حزب اتحاد دمکراتیک کورد در سوریه و حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) رفتند.

«لازم است موضع مشترک نشان داده شود»

اعضای این ابتکار عمل به دیدار حزب چپ کورد در سوریه رفتند و با محمد موس‌ دبیر کل این حزب دیدار کردند، فرزنده‌‌ مونزور سخنگوی این ابتکار عمل پس از این دیدار گفت: «لازم است موضع مشترک احزاب سیاسی علیه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نشان داده شود، ما نیز در چارچوب کارزار آزادی به دیدار احزاب سیاسی می‌رویم‌ و می‌خواهیم موضع احزاب را بدانیم و آن را مورد برسی قرار دهیم، تا پی ببریم که می‌توانیم چه کاری انجام دهیم.»

محمد موس اعلام نمود، لازم است همگان در رابطه با مسئله‌ی انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به وظیفه‌ی خود عمل نمایند، حمایت از این کارزار را اعلام نمود و گفت: «ما می‌گوییم که انزوا راه‌حل نیست، مشکلات را تعمیق می‌بخشد‌.»

«برای راه‌حل باید عبدالله اوجالان آزاد گردد»

محمد موس اعلام نمود آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای مسئله‌ی کورد از اهمیت بسزایی برخوردار است، انزوای امرالی علیه تمامی معیارهای حقوق بشری است.

سپس اعضای ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان به دیدار حزب اتحاد دمکراتیک کورد در سوریه رفتند و مورد استقبال محیدین شیخ علی دبیر کل این حزب قرار گرفتند. شیخ گفت: «آزادی رهبر اوجالان، کلید راه‌حل است، در تمامی جهان افراد شهیر از آن حمایت می‌کنند و خواستار آزادی رهبر اوجالان هستند، اما با این وجود همچنان انزوا ادامه دارد.»

محیدین شیخ علی پیشنهاد‌ داد که نامه‌هایی که به ۸ سازمان بین‌المللی ارسال شده‌اند، به سازمان‌ها و نهادهای دولت ترکیه ارسال شوند، از افراد مشهور خاورمیانه نامه دریافت شود و به سازمان‌های‌ ذیربط ارسال شود.

اعضای این ابتکار عمل سپس به دیدار حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) رفته و مورد استقبال پروین یوسف ریاست مشترک دفتر سازماندهی و‌ سینهاک دیبو‌ ریاست مشترک دفتر روابط قرار گرفتند.

«فلسفه‌ی عبدالله اوجالان را مبنا قرار می‌دهیم‌»

 سینهاک دیبو‌ اعلام نمود به لطف فلسفه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان انقلاب ۱۹ جولای به این مرحله رسید و گفت: «ما فلسفه‌ی رهبر آپو را مبنا قرار می‌دهیم. آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان، به معنای راه‌حل‌ درگیری‌های خاورمیانه است. وظیفه‌ی تمامی احزاب سیاسی و شخصیت‌های دمکراتیک و صلح‌طلب این است که برای آزادی جسمانی رهبر آپو مبارزه نمایند.»

پروین یوسف اعلام نمود، انزوا برای تمامی خلق کورد موضوع اصلی است، لازم است سطح مبارزه علیه انزوا ارتقاع یابد و گفت: «انزوا علیه رهبری انزوا علیه ماست، انزوا علیه خلق‌هاست. لازم است سطح صیانت از اندیشه‌ی رهبر ارتقاع یابد.»

دیگر دیدارهای اعضای ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان فردا برگزار خواهد شد.