این حملات نمی‌تواند به خواهری - برادری خلق‌ها آسیب برساند

مردم ارمنی، عرب و سوری در شمال و شرق سوریه در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه ایستاده و اعلام کردند که با این حملات نمی‌توانند به برادری مردم آسیب برسانند.

در پی حملات ارتش اشغالگر ترکیه به زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه، ۲ هزار و ۸۹۰ روستا بدون برق و آب ماندند. به دلیل حملات، مدارس تعطیل شده و بیماران نمی‌توانند از خدمات بهداشتی بهره‌مند شوند. ساکنان ارمنی، عرب و سوری از مردم خواستند تا اطراف خودمدیریتی جمع شوند.

عماد تتریان از خلق ارمنی گفت که دولت ترکیه به غیرنظامیان حمله می‌کند زیرا در شمال و شرق سوریه و در مناطق حفاظتی مدیا شکست خورده است. او گفت: «دولت ترکیه هر زمان که متحمل ضرر و زیان می‌شود و هر زمان که ضربه‌ی سنگینی می‌خورد، به غیرنظامیان و زیرساخت‌ها حمله می‌کند. این حملات دور از انسانیت و وحشیانه است. همانطور که عفرین، سرکانی و گڕی سپی را اشغال کردند و تبهکاران  خود را در آن مناطق اشغالی مستقر کردند، می‌خواهند این سیاست را در سراسر منطقه گسترش دهند، بنابراین به منبع معیشت مردم حمله می‌کنند. آنها سعی می‌کنند با گرسنه کردن مردم آنها را مجبور به تخلیه منطقه کنند. مردم شمال و شرق سوریه دست به دست هم دادند و از خاک خود دفاع کردند. سیاست دولت ترکیه صد سال پیش و اکنون نیز همین است. اکنون سیاست نسل‌کشی ارامنه علیه مردم منطقه اجرا می‌شود. این حملات فقط علیه خلق کورد نیست، یک سیاست جنگی کلی علیه مردم انجام می‌شود. زیرا شمال و شرق سوریه منطقه غنی ای است که در آن اقوام، فرقه‌ها و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند.»

آنها می‌خواهند به وحدت مردم آسیب بزنند

دلال حسن از خلق عرب گفت که دولت ترکیه امیر داعش است و سخنان خود را با محکوم کردن حملات به شمال و شرق سوریه آغاز کرد. دلال حسن گفت: «این حمله باعث شد مردم منطقه از گاز، برق و آب محروم شوند و با این حملات می‌خواهند منطقه را خالی کنند و بین مردمی که حول فلسفه و پروژه ملت دموکراتیک رهبر عبدالله اوجالان جمع شده‌اند، تفرقه بیندازند. این حملات نه تنها علیه زیرساخت‌ها ، بلکه علیه پروژه ملت دموکراتیک نیز بود. از این طریق آنها می‌خواهند به رویاهای عثمانی خود جامه عمل بپوشانند و به وحدت مردم آسیب برسانند.»

دلال حسن با اشاره به اینکه هر حمله‌ای باعث قویتر شدن اراده آنها می‌شود، گفت: «ایمان ما به آزادی را عمیق تر می‌کند، اگر می‌گوییم انقلاب روژاوا را به انجام رسانده‌ایم، باید برای درد و رنج شدید نیز آماده باشیم. انقلاب و اعلام ایجاد پارادایم در برابر نظام دولتی کار آسانی نیست، البته هر چقدر که ما قوی باشیم، هجمه‌ها سنگین خواهد بود. مردم این را می‌دانند. مقاومت رهبر آپو و گریلاها مقاومت و مبارزه برای خلق‌ها است. وجود خلق‌ها ، با مبارزات آزادیخواهانه خلق کورد، پیوند خورده است و ما تا آخر با آن هستیم.»

ما با خواهری و برادری خلق‌ها پیروز خواهیم شد

بیتریس بشیر از مردم سوریانی نیز گفت که دولت ترکیه علیه مردم اعلام جنگ کرده است و گفت: «حملات دولت ترکیه غیراخلاقی است، مردم را به مرگ محکوم می‌کند، زیرساخت‌های ما را مورد حمله قرار می‌دهد، مردم را با گرسنگی مواجه می‌کند.  اگر این حملات غیر اخلاقی نیست، پس چیست؟ حفاظت از خاک شمال و شرق سوریه وظیفه همه مردم است. آنها به خاک ما حمله می‌کنند، این مردم با دولت ترکیه چه کرده‌اند که آنها مردم را می‌کشند؟ آنها نمی‌توانند اراده ما را با حملات بشکنند، زیرا مردم شمال و شرق سوریه آزادی را به دست آورده‌اند و به این راه ادامه خواهند داد.

بعد از این همه مقاومت و شهید نباید از ما انتظار داشت که یک قدم به عقب برداریم. برای ساختن یک زندگی مسالمت آمیز، مردم به هم پیوستند و جنگیدند. بود و نبود ما با هم است. ما سرزمین و خانه خود را ترک نمی‌کنیم. دشمن میخواهد که با قطع برق و آب و گاز اراده ما را بشکند. اما ما فرزندانمان را در راه آزادی تقدیم کردیم. حتی اگر گرسنگی و تشنگی سخت باشد، به پا خواهیم ایستاد و این روزهای سخت و دشوار را با خواهری- برادری مردم سپری می‌کنیم.»