در ماه می یک کودک در عفرین به‌قتل رسید، ۵۳ نفر ربوده شدند

سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه اعلام کرد که دولت ترکیه در ماه می یک کودک را در منطقه عفرین به‌قتل رساند و حداقل ۵۳ نفر را ربود که ۴ نفر از آنها زن بودند.

بر اساس اطلاعاتی که سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه با خبرگزاری "آنها" (ANHA) به اشتراک گذاشته است، جنایات دولت اشغالگر ترکیه و مزدورهای وابسته‌اش، علیه خلق و طبیعت عفرین اشغالی همچنان ادامه دارد. این سازمان اعلام کرد که جرائم قتل، شکنجه، آدم‌ربایی و تغییر بافت جمعیتی علیه ساکنین عفرین انجام می‌شود و جرائم بریدن درختان و ساختن سازه‌های امنیتی ادامه دارد.

این سازمان فاش کرد که دولت اشغالگر ترکیه و مزدوران آن اعم از (پلیس نظامی، پلیس مدنی، مزدوران الجبهه الشام و مزدوران امشات) در ماه می گذشته ۵۳ نفر را به بهانه‌های پوچ و دروغین ربودند. ۴ زن در میان آنها حضور دارند. برای آزادی آنان، هزاران دلار طلب کرده‌اند.

دولت اشغالگر ترکیه و مزدورانش افراد ربوده شده را برای ترساندن و گرفتن پول از نزدیکانشان به مکان‌های نامعلومی می‌برند. این باندهای تبهکار مزدور حتی در صورت عدم پرداخت، زندانیان را در مناطق مختلف کانتون عفرین اشغالی در زیرزمین نگه می‌دارند و هر روز آنها را شکنجه می‌کنند.

پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، در اثر تیراندازی شادی توسط مزدوران دولت اشغالگر ترکیه، یک کودک در اردوگاه محمودیه کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شدند.

دولت اشغالگر ترکیه و مزدورانش از زمان اشغال عفرین در 18 مارس 2018، طبیعت آن را تخریب می‌کنند. در ماه می گذشته، دولت اشغالگر ترکیه و مزدورانش بیش از 900 اصله درخت زیتون و درخت مرخه را در مرکز شهر و مناطق مابتا و راجو قطع کردند تا آنها را بریده و در بازارهای عفرین، اعزاز، ادلب و جرابلس بفروشند.

در چارچوب تغییر ساختار و بافت جمعیتی منطقه، دولت اشغالگر ترکیه با همکاری سازمان‌های قطری، کویتی و فلسطینی در حال ساخت ساختمان‌های امنیتی در روستاها و مناطق کانتون عفرین اشغالی هستند.

حدود ۵۰ ساختمان جدید امنیتی در روستای شادره در ناحیه شیرآوا ساخته شد. سپس 30 هکتار زمین در محدوده مذکور توسط بیل مکانیکی تسطیح گردید.

این سازمان اعلام کرد که هیئت کمک‌رسانی جهانی "اینسور" با همکاری انجمن‌های فلسطینی ساختمان امنیتی "امل 2" را در کوه للون در جنوب شرقی کانتون عفرین اشغالی ساخته است.