در منبج و شدادی کارزار جمع‌آوری امضا برای آزادی رهبر خلق کورد آغاز شد

در شهرهای منبج و شدادی واقع در شمال و شرق سوریه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان کارزار جمع‌آوری امضا آغاز شد.

ابتکار عمل خلق برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان در سوریه اعلام کرد برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان کارزار جمع‌آوری امضا آغاز کرده‌اند.

منبج

در بیانیه‌ای که در مقابل ساختمان اداره‌ی مدنی دمکراتیک منبج قرائت شد به ۲۵مین سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه گردید و گفته شد، توطئه‌گران قصد دارند تا اندیشه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را از بین ببرند. همچنین تاکید شده است، این تلاش‌های دشمن از طریق مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خنثی شده است.

همچنین از تمامی خلق و اعضای ابتکار عمل‌های حمایت از آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خواستە شد تا ارزش‌های اخلاقی را مبنا قرار دهند و در کارزار جمع‌آوری امضا شرکت نمایند.

شدادی

در منطقه‌ی شدادی منبج چندین سازمان و موسسه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان کارزار جمع‌آوری امضا را آغاز کرده‌اند.

مهدی الدخم عضو مدیرت حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) اعلام کرد، در منطقه و اطراف آن فعالیت جمع‌آوری امضا را آغاز کرده‌اند.

تاکید کرد، این کمیته متشکل از سازمان‌ها ‌و اعضای احزاب است و در چارچوب کارزار آزادی جسمانی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فعالیت خود را آغاز کرده است و هدف آن‌ها جمع‌آوری یک ملیون امضا در منطقه و اطراف آن است.

در بیانیه خواستار شرکت گسترده در این کارزار شدند و‌ تاکید شده‌ است که امضاهای جمع‌آوری شده به سازمان‌های حقوق بشری ارسال خواهد شد.