در سالگرد تأسیس اداره‌ی خودمدیریتی، راهپیمایی گسترده‌ای برگزار شد

در ۱۰مین سالگرد تأسیس اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در قامیشلو راهپیمایی گسترده‌ای برگزار شد.

برای محکومیت حملات دولت اشغال‌گر ترکیه و حفاظت از دست‌آوردها، همزمان با ۱۰مین سالگرد تأسیس اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک کانتون جزیره با شعار «با روحیه‌ی جنگ خلق انقلابی، اشغال‌گری را از بین خواهیم برد و انقلابمان را حفظ خواهیم کرد.» راهپیمایی گسترده‌ای انجام شد.

ساکنین شهر و شهرک‌های مختلف کانتون جزیره در راهپیمایی شرکت کردند و در ورزشگاه ۱۲ مارس این راهپیمایی به تجمع تغییر کرد. در این تجمع عکس شهدا و پرچم اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه و عکس‌های جنایت‌های دولت اشغال‌گر ترکیه نشان داده شد.

ریاست مشترک مجلس خانواده‌ی شهدا شرو شیرو به این اشاره کرد که پروژه‌ی ملت دمکراتیک و اداره‌ی خودمدیریتی از همان ابتدای با حملات داخلی و خارجی روبرو بوده است. هدف این حملات از بین بردن اداره‌ی خلق بود، اما اتحاد جوامع بهترین پاسخ بود.

در ادامه تاکید کرد برای حفاظت از دست‌آوردهای انقلاب راه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را ادامه خواهند داد.

ریاست مشترک مجلس قانون‌گذاری کانتون جزیره، حکمت حبیب تاکید کرد، به لطف اتحاد و فداکاری جوامع و اعتقادشان به پروژه‌ی دمکراتیک، از دست‌آوردهایمان حفاظت کردیم و اداره‌ی خود را تأسیس نمودیم.

با سردادن شعار «ژن، ژیان، آزادی» عضو کمیته‌ی زنان مجلس قامیشلو، حنیفه محمود کفت: «دست‌آوردها و موفقیت‌های زنان، جامعه و انقلاب، به دلیل سیاست‌های دولت ملت‌ها و دشمنان دمکراسی با خطر مواجه است.»

حنیفه در پایان تأکید کرد که حفاظت از دست‌آوردها وظیفه‌ی تمام زنان است.