دیوارهای امرالی را می‌شکنیم و رهبر آپو را آزاد خواهیم کرد

در چند شهر از روژآوا، توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان محکوم گرید و تاکید شد: «به جهان اعلام می‌کنیم، ما دیوارهای امرالی را می‌شکنیم و رهبر آپو را آزاد خواهیم کرد.»

توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ۹ اکتبر ۱۹۹۸ آغاز شد و ۲۵ سال از آن می‌گذرد. توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در چند شهر از شمال و شرق سوریه محکوم گردید.‌

کوبانی

کنگره استار و اتحادیه‌ی زنان جوان منطقه‌ی قِن راهپیمایی انجام دادند.

عضو کنگره استار فتوم اوسو گفت: «زمانی که علیه رهبر آپو توطئه‌ی بین‌‌المللی انجام دادند، گفتند ما کورد را از بین می‌بریم. این توطئه توسط دولت‌های قدرتمند و حاکم علیه رهبر آپو صورت گرفت. آن زمان می‌گفتند همان‌گونه که در دره‌ی زیلان و جنگ درسیم ارامنه و سریانی‌ها را از بین بردیم، در این قرن نیز کورد را از بین خواهیم برد. اما بر عکس، حزب ما مقاومت قدرتمند و گسترده‌ای را از خود نشان داد.»

فتوم در پایان اعلام کرد: «ما قدرت خود را از رهبر عبدالله اوجالان دریافت کرده‌ایم، اندیشه و فلسفه را از رهبر آپو دریافت کرده‌ایم‌، تا زمانی که آزادی رهبر آپو را تضمین نماییم، همیشه مبارزه‌ای گسترده و عظیمی را انجام می‌دهیم.»

 عین عیسی

در عین عیسی، حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) سمیناری را برگزار کرد.

بریوان اسماعیل ریاست مشترک پ‌ی‌د در گری‌سپی سخنرانی کرد و‌ گفت: «مفهوم رهبری، نفی مفاهیم ستم و بازگشت به سنت‌های اصیل برادری و خواهری و تنوع خلق‌هاست. به لطف وی و از طریق جنبش آزادی کوردستان، روند رهایی فکری آغاز شد.»

همچنین مجلس کانتون گری‌سپی همان سمینار را در اردوگاه پناهندگان گری‌سپی برگزار کردند.

قامیشلو

مجلس منطقه‌ی تربه‌سپی برای همان منظور سمیناری را برگزار کرد.

حسین عمر، به نمایندگی از مجلس ترپه‌سپی به سخنرانی پرداخت و گفت: «دولت اشغال‌گر ترکیه خواست در شخص رهبر عبدالله اوجالان، جنبش آزادی را از بین ببرد. اما به لطف اندیشه و فلسفه‌ی رهبر اوجالان امروز سر پا ایستاده‌ایم.»

سپس ویدئویی در رابطه با توطئه‌ی بین‌المللی و مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به نمایش درآمد.

در همین چارچوب کنگره استار در منطقه‌ی تربه‌سپی طی بیانیه‌ای توطئه‌ را محکوم کرد.

همچنین سازمان‌های مدنی منطقه فعالیت مطالعه‌ی کتاب‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را آغاز کردند. این فعالیت تا ۸ مارس ادامه خواهد یافت.

منبج

همچنین در منبج راهپیمایی با حضور ساکنین و سازمان‌ها و نهاد‌ها برگزار شد.

حسن البگاری عضو جنبش جوانان انقلابی اعلام کرد، برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جمع شده‌اند و گفت: «به جهان اعلام می‌کنیم، ما دیوارهای امرالی را می‌شکنیم و رهبر آپو را آزاد خواهیم کرد.»

طبقا

در مرکز فرهنگی و هنری شهرک جرنیه نمایشگاهی افتتاح شد و در آن عکس‌ها و کتاب‌های رهبر خلق کورد عبدالله به نمایش درآمدند.

روضه العلی، یکی از اعضای هیئت اجرایی اتحادیه‌ی زنان جوان گفت: «ما توطئه را رد می‌کنیم، هر کاری که لازم باشد برای آزادی رهبر آپو انجام خواهیم داد. تا آزادی جسمانی رهبر ما بر عهد خود خواهیم ماند.»

شهبا

مجلس دادگستری عفرین و شهبا برای محکوم کردن توطئه‌ی بین‌المللی و انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در روستای تل سوسن‌ نشستی را برگزار کرد.

در این نشست سکوت سازمان‌های حقوق بشری و جامعه‌ی بین‌المللی در برابر انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کردند.