خلق و اداره خودمدیریتی سیاست‌های منطقه‌ای را شکست خواهند داد

آرین بکر نایب رئیس شورای زنان کانتون عفرین و شهبا با بیان اینکه مردم عفرین با وجود فشارها و مشکلات به مقاومت خود در محاصره ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد این مقاومت تا آزادی عفرین ادامه خواهد داشت.

آرین بکر نایب رئیس شورای زنان کانتون عفرین و شهبا در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) درباره اشغال عفرین توسط دولت ترکیه و مقاومت خلق عفرین در شهبا صحبت کرد.

آرین بکر حملات اشغالگرانه دولت ترکیه و اشغال عفرین در سال ۲۰۱۸ را ادامه توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دانست و گفت: «مشخص بود که چه سیاست کثیفی در جریان است. ۷۲ هواپیمای جنگی و با تمام ادوات و تجهیزات به عفرین حمله شد. آنچه که عفرین را از دیگر مناطق سوریه متمایز می‌کرد این بود که عفرین به عنوان امن‌ترین منطقه شناخته می‌شد و همه مردم از همه شهرهای سوریه در آنجا بودند. همه گروه‌ها و جوامع به آرامی و در صلح آنجا زندگی می‌کردند. حمله انجام شد تا زندگی آزاد و برابر در عفرین از بین برود.»

آرین بکر تاکید کرد خلق عفرین مقاومتی تاریخی انجام دادند و اینگونه ادامه داد: «پس از مقاومتی تاریخی در عفرین که خلق و مبارزان عفرین ۸۵ روز با قهرمانی فراوان جنگیدند، عفرین توسط دولت فاشیست ترکیه اشغال شد. خلق عفرین برای اینکه زیر سایه اشغال قرار نگیرند به شهبا روی آوردند. مقاومتی که از عفرین شروع شده تنها با آزادسازی عفرین به پایان می‌رسد. اما در منطقه شهبا علاوه بر اینکه زیرساخت‌هایش در جنگ با داعش به کلی تخریب شده بود، سیاست‌های پلیدی علیه خلق در جریان بود. از یک سو محاصره دولت دمشق در منطقه از ابتدای آوارگی مردم تا به امروز ادامه دارد. از سوی دیگر حملات دولت ترکیه با اشغال عفرین متوقف نشده و روز به روز حملات و تهدیدات تبهکاران و مزدوران دولت ترک بر علیه خلق افزایش می‌یابد. هدف از این اقدامات شکستن اراده خلقی است که تصمیم گرفتند تا آزادی عفرین و تمام مناطق اشغالی مقاومت کنند. اما با وجود اینکه محاصره و حملات به منطقه سنگین است، هیچ چیز نمی‌تواند اراده خلق را تغییر دهد و در هم بشکند. همبستگی خلق -از همه گروه‌ها و دسته‌ها و جوامع همیشه قوی‌ترین پاسخ‌ها را به دشمن می‌دهد.»

آرین بکر به نقش زنان در مقاومت خلق عفرین در منطقه شهبا اشاره کرد و گفت: «با توجه به اینکه زنان نیمی از جامعه هستند در این مقاومت نقش اصلی را ایفا می‌کنند. زن عفرینی که با اندیشه و فلسفه رهبر آپو تربیت شده و در این مسیر گام برمی‌دارد بار انقلاب را بر دوش می‌کشد. به ویژه در منطقه شهبا در برابر همه سختی‌ها اعم از مشکلات بی‌آبی، کمبود سوخت، قطعی برق و مشکلات ناشی از محاصره دولت دمشق که باعث شده است مایحتاج اولیه و روزمره زندگی نیز به سختی فراهم شود، اما در مقابل همه این‌ها زنان توان خود را جمع کرده و روی پای خود می‌ایستند. علاوه بر اداره خود و خانواده خود، بار جامعه را نیز به دوش می‌کشند. بر همین اساس در منطقه شهبا زنان اعم از کورد و عرب و همه جوامع، پرچم مقاومت را بالا می‌برد.»

آرین بکر نایب رئیس شورای زنان کانتون عفرین و شهبا در پایان سخنان خود با بیان اینکه هر چقدر هم سیاست‌های اینگونه در منطقه اجرا شود به مقاومت ادامه می‌دهیم گفت: «یا بازگشت شرافتمندانه به خاک عفرین و یا اینکه ما تا آزادی عفرین در منطقه شهبا به مقاومت ادامه خواهیم داد.»