ق‌س‌د: ۱۷ تبهکار و ۲ سرباز ترک کشته شدند

نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کردند که در مناطق عین عیسی، گری سپی و منبج علیه تبهکاران و سربازان ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی انجام شده است. گزارش شده است که در نتیجه این عملیات‌ها ۲ نظامی اشغالگر ترکیه و ۱۷ نفر از اعضای تبهکاران کشته شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای سوریه دموکراتیک در خصوص عملیات‌های انجام شده در روزهای ۱۵ و ۱۷ ژانویه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «نیروهای ما در چارچوب حق دفاع مشروع در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه، عملیات‌هایی را علیه پایگاه‌های دولت ترکیه و تبهکارانش در مناطق مختلف انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: « ۱۵ ژانویه ساعت ۲۲:۳۰ نیروهای شورای نظامی منبج علیه یک نقطه تبهکاران ارتش اشغالگر ترکیه در روستای صیاده در حوالی روستای شهیب عملیاتی انجام دادند. ۴ نفر از اعضای تبهکاران در این عملیات کشته شدند.

در منطقه عین‌عیسی، در تاریخ ۱۷ ژانویه، نیروهای ما با سلاح‌های سنگین، یک نقطه کنترل و یک پایگاه دولت اشغالگر ترکیه را در روستای شرکراک در شمال شرق این منطقه و نزدیک آن هدف قرار دادند. اما از نتایج این عملیات اطلاعی به دست نیامده است.

همچنین در همان روز نیروهای ما به طور همزمان پایگاه‌های ارتش ترکیه در روستای تینا و در روستای ملیق در جنوب شهر گری‌سپی را با سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند.

خسارات وارد شده در نتیجه‌ی این عملیات مشخص نشده است. نیروهای ما در همان روز عملیاتی را علیه پایگاه ارتش ترکیه در روستای سلیبی در غرب گری سپی انجام دادند. سپس درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ما و دولت ترکیه و تبهکارانش آغاز شد.

در نتیجه این چهار حمله، ۱۳ تبهکار و ۲ سرباز دولت ترکیه کشته شدند.

نتیجه عملیات نیروهای ما علیه دولت ترکیه و تبهکارانش که توسط نیروهای ما تایید شده است به شرح زیر است:

۸ عملیات

۱۷ تبهکار کشته شدند

۲ سرباز ترک کشته شدند.