روشنفکران رقه توطئه‌ی بین‌المللی را محکوم کردند

روشنفکران رقه توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کردند و بر ترویج و انتشار افکار وی که متزلزل کننده‌ی عرش دولت‌های استبدادی است، تاکید کردند.

حسن مصطفی از روشنفکران رقه در این رابطه با خبرگزاری فرات (ANF) گفت‌وگویی انجام داد و گفت: «۱۵ فوریه روز تاریکی در تاریخ است. دولت‌های کولونیالیستی و سیستم‌های دیکتاتور علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توطئه‌ انجام دادند.»

در ادامه اعلام کرد: «با وجود گذشت این همه سال، هنوز کشورهای جهان سکوت اختیار کرده‌اند، تمامی قوانین خود را نادیده می‌گیرند. در این‌جا وظیفه‌ی روشنفکر برای آشکارا ساختن توطئه و اهداف آن آغاز می‌شود. اندیشه‌های رهبر مختص یک ملت نیست، بلکه رهبر خلق‌های مبارز و آزادی‌خواهان است. آزادی رهبر، آزادی تمامی خلق‌هاست.»

در ادامه این روشنفکر در خواست کرد تا وضعیت سلامتی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعلام گردد، همچنین اعلام کرد که اعمال دولت اشغال‌گر ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه‌ی توطئه‌ی بین‌المللی و ممانعت از ترویج افکار وی است که متزلزل کننده‌ی عرش دولت‌های استبدادی است.

همچنین شواخ‌ علی اعلام کرد که ربودن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بدور از تمامی قوانین بشری است و گفت: «نمی‌خواهند مسئله‌ی رهبر را از نظر قانونی مورد بحث قرار دهند، سازمان‌هایی مانند دادگاه بین‌المللی و دادگاه جنایات بین‌المللی از این موضوع فرار می‌کنند. چرا دولت ترکیه را مورد بازخواست قرار نمی‌دهند‌؟ اردوغان متهم جنگی است و باید مورد بازخواست قرار بگیرد.»

در ادامه شواخ اعلام کرد که هدف از انزوا اخلال در تجربه‌ی دمکراتیک و خودمدیریتی و همزیستی خلق‌هاست که بر اساس اندیشه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ایجاد شده است، تاکید کرد که لازم است افکار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ترویج و پخش شود و باید دولت اشغال‌گر ترکیه در رابطه با انجام جنایات علیه بشریت مورد بازخواست قرار گیرد.