تسلیت‌گویی مردم کانتون فرات به خانواده‌های شهید نودَم و رزگار

صدها تن از اهالی کانتون فرات در مراسم ترحیمی که برای شهدا نودَم وان و رزگار چاورش برگزار شده بود شرکت کردند و به خانواده‌های این دو شهید تسلیت گفتند.

صدها تن از اهالی کانتون فرات، اعضای نهادها و ارگان‌های مرتبط با آن، شوراها و کومین‌ها و خانواده‌های شهدا برای تسلیت‌گویی به خانواده‌های شهید نودَم وان (سکینه کایا) که بر اثر بیماری به شهادت رسید و شهید رزگار چاورش (رونیجان حَمو) که در 12 ژانویه در عملیات انقلابی در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسید به خیمه‌ی ترحیم که دایر شده بود روی آوردند. خیمه ترحیم در آرامگاه شهید دجله برپا شده بود.

در خیمه‌ی ترحیم ابتدا به یاد و خاطره شهدا یک دقیقه سکوت برقرار شد. سپس عادل حَجی رئیس مشترک شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات سخنرانی کرد. عادل با بیان اینکه گریلاها در کوه‌های آزاد در حال مبارزه با اشغالگری هستند، گفت: «دشمن از ابتدای مبارزه در تلاش بوده تا جامعه کورد و گریلاها را بی‌اراده و نابود کند اما مردم کوردستان همیشه راه مقاومت را دنبال کرده‌اند.»

گِلو عیسی، یکی از اعضای کمیته‌ی مرکزی حزب دمکراتیک کورد در سوریه نیز سخنرانی کرد و گفت: «دولت ترکیه هر چقدر به زیرساخت‌های منطقه حمله کند، نمی‌تواند ما را شکست دهد.»

جیهان درویش مدیر شورای زنان کانتون فرات نیز با بیان اینکه دولت ترکیه از تاریخ تاکنون سیاست انکار و نابودی ملت کورد را دنبال می‌کند، گفت: «دولت ترکیه همیشه از گریلاها ضربه خورده است. هر جایی که اراده‌ی زن وجود داشته باشد، مقاومت در آنجا خواهد بود. دولت ترکیه نیز از اراده زنان می‌ترسد و به همین دلیل است که آنها همیشه به زنان حمله می‌کنند.»