زنان عفرین: تا آخر در خط رهبر آپو خواهیم بود

زنان عفرین توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کردند و اعلام کردند که تا پایان و تا آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در خط او خواهند بود.

زنان عفرین در شهبا به راهپیمایی گسترده علیه توطئه بین‌المللی پیوستند و در این باره با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

 ربیعه وقاص با بیان اینکه از سن ۷ تا ۷۰ ساله مردم به میدان رفتند و در مقابل اشغالگران ایستادند، گفت: «ما می‌خواهیم صدای رهبر خود را بشنویم. ما اکنون می‌خواهیم رهبر خود را در میان خود ببینیم، مردمی که هزاران سال است زیر فشار و ظلم هستند، در کنار رهبر اوجالان به پا خواستند.  هیچکس نمی‌تواند ما را نابود کند، هیچکس نمی‌تواند روز ما را سیاه کند. چه کشورهای اشغالگر بخواهند و چه نخواهند، اندیشه و فلسفه رهبر آپو، عشق به او و پروژه ملت دموکراتیک در میان ملت‌ها گسترش می‌یابد. در نهایت پروژه ملت دموکراتیک به نتیجه خواهد رسید و رهبر خود را در میان خود خواهیم یافت.»

وحیده خلیل، عضو حزب اتحاد دموکراتیک نیز توطئه ۱۵ فوریه را محکوم کرد و گفت: «اندیشه و فلسفه رهبر آپو شامل آزادی همه مردم ستمدیده است. این به نفع دولت‌های بین‌المللی نیست. به همین دلیل است که انزوای رهبر آپو را شدت می‌بخشیدند. ما با صدای بلند می‌گوییم آزادی جسمانی برای رهبر آپو خواهد بود. از همه دوستان آزادیخواه و صلح طلب خود می‌خواهیم که از ما حمایت کنند. ما به عنوان زنان کورد این راه را تا آزادی جسمانی رهبر آپو ادامه خواهیم داد.»