٣٧ زن زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین ممنوع الملاقات شدند

۳۷ زن زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به دلیل اعتراض از طریق تحصن و اعتصاب غذا، بە حکم اعدام پخشان عزیزی، از حق ملاقات با خانوادە محروم شدند.

روز شنبە ١٣ مرداد ١۴٠٣ (٣ آگوست ٢٠٢۴) دفتر بند زنان زندان اوین، با صدور ابلاغیەای ٣٧ زن زندانی سیاسی محبوس در زندان را از حق ملاقات با خانوادە محروم کردە است.

در مطلبی که در صفحە ایکس زن کنشگر، گلرخ آریایی منتشر شده آمده است، دلیل محرومیت این زنان از حق ملاقات، تحصن شبانە سوم مرداد در حیاط زندان و اعتصاب غذای ششم مرداد ماه این زنان، در اعتراض بە صدور حکم اعدام پخشان عزیزی بودە است.

همچنین در صفحه اینستاگرام کنشگر زن و برنده جایزه صلح نوبل، نرگس محمدی نیز چنین گفته شده است‌: ‌«بر اساس ابلاغیه دفتر بند زنان زندان اوین، ۳۷ نفر از زندانیان به دلیل تحصن شبانه در حیاط زندان اوین در اعتراض به صدور حکم اعدام برای پخشان عزیزی ممنوع الملاقات شدند»

زنان زندانی سیاسی زندان اوین روز شنبە ۶ مرداد ١۴٠٣ و  سەشنبە ٩ مرداد ١۴٠٣ در اعتراض به صدور حکم اعدام برای هم‌بندی خود پخشان عزیزی در محوطه هواخوری زندان اوین دست به تحصن اعتراضی و سر دادن شعارهایی علیە اعدام و حمایت از زندانیان سیاسی زده بودند.