افزایش وقایع آتش‌سوزی جنگل‌ها؛ آتش‌سوزی در جنگل‌های پلدختر ادامه دارد

جنگل‌های پلدختر که دچار حریق شده‌اند بخاطر بی‌تفاوتی و بی‌تدبیری مسئولان دولت همچنان ادامه دارد.

جنگل‌های پلدختر در آتش می‌سوزند و بی‌تدبیری مسئولان و دولت در تهیه‌ی امکانات و تجهیزات مهار آتش بر گسترش آتش‌سوزی‌ها دامن زده است.

فرماندار پلدختر ضمن اعلام این خبر که آتش‌سوزی در جنگل‌های شمال غربی این شهرستان همچنان ادامه دارد، مدعی شد: «در پی وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های "سید سهل الدین پلدختر" چند تیم از خرم‌آباد و کوهدشت به منطقه "سید سهل الدین" اعزام شدند که در حال مهار آتش هستند.»

با این حال، او همچنین اظهار کرده است: «برای اعزام بالگرد، ستاد بحران اعلام کرد به علت تاریکی هوا بالگرد قادر به پرواز به منطقه نیست و چنانچه آتش‌سوزی ادامه داشته باشد ساعت چهار بامداد شنبه بالگرد برای مهار آتش وارد منطقه می‌شود.»

بسیاری از جنگل‌های ایران در رشته‌کوه‌های زاگرس واقع شده‌اند و شیب تند و صعب‌العبور بودن این مناطق کوهستانی نیاز به چاره‌اندیشی و تهیه‌ی تجهیزات به ویژه هلیکوپترهای آب‌پاش دارد که مسئولان مربوطه در این خصوص هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

در حالی که تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین در گسترش آتش‌سوزی‌ها نقش دارد، بسیاری از جنگل‌های نواحی غربی ایران به ویژه جنگل‌های روژهلات کوردستان، به عمد توسط دولت به دلیل دیدگاه امنیتی آن به روژهلات کوردستان به آتش کشیده می‌شوند. در روزهای اخیر نیز بخشی از جنگل‌های اطراف بانه در نتیجه‌ی مانور نظامی دولت دچار آتش‌سوزی شدند.